۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
بخش خصوصی مالک ۹۸درصد صنایع سمنان | قطعی گاز برای همه استان‌ها باشد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بخش خصوصی مالک ۹۸درصد صنایع سمنان | قطعی گاز برای همه استان‌ها باشد

سمنان- جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه ۹۸ درصد صنایع کل استان در اختیار بخش خصوصی است، گفت: قطعی برق در تابستان و گاز در زمستان معضل بزرگ صنایع در استان سمنان محسوب می‌شود.

علی اصغر جمعه‌ای در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه نبض تولید در استان سمنان در دست بخش خصوصی است، تاکید کرد: ۹۸درصد کل صنایع استان سمنان در اختیار بخش خصوصی است و این نشان از ظرفیت‌های این بخش در زمینه‌های تولید و اشتغال این منطقه دارد.

وی با بیان اینکه دولت باید برای رفع مشکلات واحد های خصوصی و تولیدی اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهد چرا که مشکلات در زمینه بخش خصوصی بسیار است، افزود: در تابستان شاهد قطع برق و در زمستان شاهد قطع گاز صنایعی هستیم که تقریباً تمامی آنها متعلق به بخش خصوصی است.

قطعی گاز و ضرر هنگفت

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه اگر قرار است قطعی گاز در استان رقم بخورد باید در دیگر نقاط کشور هم باشد، تاکید کرد: اگر کمبود گاز وجود دارد باید برای تمام کشور وجود داشته باشد و اگر قرار است قطعی را شاهد باشیم می بایست برای تمام کشور باشد متاسفانه این موضوع رعایت نمی‌شود.

جمعه‌ای با بیان اینکه بسیاری استان های کشور هستند که شرایط به مراتب ناپایدارتری از سمنان دارند اما گاز صنایع آنها قطع نمی‌شود، بیان کرد: از مسئولان دولتی می‌خواهیم در این زمینه اقدامی را صورت دهند.

دولت باید برای رفع مشکلات واحد های خصوصی و تولیدی اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهد

وی با بیان اینکه قطعی گاز ضرر هنگفتی را به صنایع استان سمنان وارد می سازد، بیان کرد: بسیاری از این صنایع تعهدات ملی و بین‌المللی دارند و باید در کوتاه‌ترین مدت آنها را تحویل دهند وگرنه ضررهای میلیاردی خواهند کرد.

قطعی گاز برای همه باشد نه فقط سمنان

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه در هنگام قطعی گاز اعلام می‌شود که باید سوخت جایگزین در اختیار صنایع استان سمنان قرار گیرد اما عملاً شاهد هستیم اتفاقی در این زمینه رخ نمی‌دهد، بیان کرد: بروکراسی و موانع پرشماری بر سر راه صنایع برای دریافت سوخت وجود دارد.

جمعه ای با بیان اینکه اگر پذیرفته‌ایم که قطعی گاز در اختیار تهران است چرا که یک شبکه ملی توزیع در ایران وجود دارد پس باید این را هم بپذیریم که تمام ایران یک شبکه است در نتیجه اگر توازن منطقه‌ای در کل کشور برقرار شود قطعاً صنایع با افت فشار روبرو نخواهند شد و سمنان هم تنها تاوان قطعی گاز را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشتر صنایع ما که در اختیار بخش خصوصی است با نزدیک شدن به پایان سال، به مدت ارائه سفارش‌هایشان نزدیک تر می‌شوند لذا فشار بر روی صاحبان صنایع در استان افزون خواهد شد، گفت: انتظار ما این است که دولت تولیدگران بخش خصوصی را نیز درک متقابل کند.

کد خبر: ۲۰۲٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha