۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
سفر نوروزی به سریلانکا، تایلند و آنتالیا؛ کدام بهتر است؟

سفر نوروزی به سریلانکا، تایلند و آنتالیا؛ کدام بهتر است؟

سفرهای نوروزی همواره برای ما ایرانیان اهمیت خاصی داشته است. اما این که به کدام مقصد سفر کنیم می‌تواند یک خاطره خوب یا حتی بد نوروزی برای ما برجای بگذارد.

بازار: سفرهای نوروزی همواره برای ما ایرانیان اهمیت خاصی داشته است. اما این که به کدام مقصد سفر کنیم می‌تواند یک خاطره خوب یا حتی بد نوروزی برای ما برجای بگذارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود قبل از رفتن به مقصد مورد نظر راجع به آن اطلاعات کافی کسب کنید تا انتخاب درستی داشته باشید. سریلانکا، تایلند و آنتالیا سه مقصد پرطرفدار گردشگری به ویژه بین ایرانیان هستند. بسیاری از افراد بر سر انتخاب یکی از این مقاصد گردشگری دچار سردرگمی بوده و نمی‌دانند کدامیک را انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم راجع به ویژگی‌های هر کدام از این سه مقصد صحبت کنیم. پس اگر قصد رزرو تور آنتالیا نوروز یا تور سریلانکا و یا تایلند را دارید، تا انتخاب مقاله با ماه همراه باشید.

سفر نوروزی به سریلانکا، تایلند و آنتالیا؛ کدام بهتر است؟

در نوروز بین مقاصد سریلانکا، تایلند و آنتالیا کدام را انتخاب کنیم؟

مقایسه از نظر آب و هوا

آب و هوای هر مقصدی می‌تواند مهم‌ترین ویژگی آن باشد. زیرا یک آب و هوای بد می‌تواند خاطرات بدی از سفر برای شما باقی بگذارد. به همین دلیل در ادامه به مقایسه تایلند، سریلانکا و آنتالیا از نظر آب و هوا پرداختیم.

آب و هوای تایلند

در تایلند به طور کلی دو فصل از نظر آب و هوایی وجود دارد. یک فصل خشک بوده و فصل دیگر مرطوب و پر بارش است. در ماه‌های نوامبر تا فوریه کشور تایلند پر از توریست‌های خارجی می‌شود. زیرا در این بازه زمانی جشن‌های زیادی برگزار می‌گردد. برای مثال جشن اب گرد از جمله جشن‌های مهم تایلند است.

در تمامی روزهای سال بخش جنوبی تایلند آب و هوای گرمی دارد اما این بخش فصل بارانی را هم تجربه خواهد کرد. در بخش غربی، آب و هوا از ماه آوریل تا اکتبر معمولا مرطوب است. در بخش شرقی هم از سپتامبر تا دسامبر شاهد رطوبت زیاد و از ماه ژوئن تا اکتبر بارش شدید را شاهد خواهیم بود. اما در قسمت شمالی از ماه نوامبر تا می‌آب و هوا تقریبا خشک خواهد بود. با توجه به این کلیات شما می‌توانید پیش بینی کلی درباره آب و هوای تور تایلند نوروز به تفکیک هر منطقه داشته باشید.

آب و هوای آنتالیا

در تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۲ شما می‌توانید بهترین آب و هوای این شهر را تجربه کنید. از اوایل فروردین تا اواسط اردیبهشت آب و هوای این شهر زیبا بسیار معتدل است. مطابق برنامه آب و هوایی شهر آنتالیا، برای سفر به این شهر بهتر است بازه زمانی ۷ اسفند تا ۲۰ خرداد را انتخاب کنید. این بازه زمانی مصادف با ۲۶ فوریه تا دهم ژوئن است. در این زمان بهترین آب و هوا بر شهر آنتالیا حاکم خواهد بود. بنابراین به نظر می‌رسد انتخاب تور آنتالیا نوروز، انتخابی عاقلانه باشد. علاوه بر این آب و هوای این شهر در بازه زمانی ۲۴ سپتامبر تا ۱۶ دسامبر نیز مساعد است. این بازه زمانی در تقویم شمسی مصادف با ۲ مهر تا ۲۵ آذر می‌باشد.

سفر نوروزی به سریلانکا، تایلند و آنتالیا؛ کدام بهتر است؟

تونک تپه آنتالیا

آب و هوای سریلانکا

اگر قصد رزرو تور سریلانکا نوروز را دارید، باید بدانید که این جزیره دارای آب و هوای گرمسیر است. تقریبا در تمامی طول سال فصل‌ها به دو دسته خشک و مرطوب تقسیم‌بندی می‌شوند. برای سفر به سواحل غربی و جنوبی سریلانکا بهتر است بازه زمانی بین دسامبر تا مارس را انتخاب کنید. این بازه زمانی دقیقا برابر با تور سریلانکا نوروز ۱۴۰۲ خواهد بود. در مناطق ساحلی دما بین ۲۶ تا ۳۰ درجه خواهد بود و هر چه ارتفاع منطقه بیشتر شود، دمای هوا نیز کاهش می‌یابد. بنابراین ممکن است در بالاترین قسمت‌های جزیره دمای بین ۱۷ تا ۱۴ درجه را نیز تجربه کنید.

مقایسه از نظر مکان‌های تفریحی و گردشگری

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در مقصد مورد نظر باید برای شما مهم باشد، امکانات تفریحی و جاذبه‌های گردشگری مقصد است. قبل از سفر حتما باید به جواب این سوال برسید که چه چیزی درتور سریلانکا نوروز یا در تور آنتالیا و یا در تایلند منتظر شماست؟ در ادامه برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی این سه مکان را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

جاذبه‌های گردشگری تایلند

رای له: این مکان گردشگری در واقع به شما امکان صخره‌نوردی را می‌دهد. بسیاری از افرادی که به تایلند سفر می‌کنند، خواهان بازدید از این منطقه هستند.

رانندگی با موتور سیکلت: یکی دیگر از جذابیت‌های تور تایلند نوروز ۱۴۰۲ می‌تواند رانندگی با موتور سیکلت از چیانگ رای به مقصد میانمار باشد. البته اگر قصد اجاره موتور سیکلت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما قوانینی و هشدارهایی که در این باره وجود دارد را مطالعه کنید.

قایقرانی: کشور تایلند به دلیل داشتن جزایر متعدد و سواحل زیبا بسیار مشهور است. شما می‌توانید با سوار شدن بر قایق تجربه متفاوتی از قایق رانی داشته باشید و با زیبایی‌های ساحل و دریا بیشتر آشنا شوید. اگر قصد قایقرانی در تور تایلند نوروز را داشتید، پیشنهاد می‌کنیم مسیر هونگ تا پوکت را انتخاب کنید.

غواصی: امکان غواصی در آب‌های تایلند یکی دیگر از جذابیت‌های تور این کشور است. اگر عاشق غواصی هستید حتما غواصی در خوتائو را در تور تایلند نوروز در برنامه خود قرار دهید.

جشنواره آبی سوسنگران: این جشنواره یکی از بزرگترین جشنواره‌ها در سطح دنیا بوده که هر سال در آوریل در تایلند برگزار می‌گردد. آبپاشی و انواع تفریحات آبی از جمله جذابیت‌های این جشنواره است.

ماساژ تایلندی: تای ماساژ یکی از مشهورترین ماساژها در بین افراد بوده که منشا آن کشور تایلند است. اگر از طرفداران ماساژ هستید، پیشنهاد می‌کنیم این ماساژ مشهور تایلندی را در این کشور حتما تجربه کنید.

رودخانه چائو پریا: این رودخانه در بانکوک واقع شده است. شما می‌توانید علاوه بر بازدید از رودخانه از بازارها، باغ‌ها و معابدی که در اطراف این مکان وجود دارند نیز بازدید کنید.

سواحل هوا هین: همانطور که گفتیم سواحل تایلند بسیار مشهور هستند و پیشنهاد می‌کنیم در تور تایلند نوروز حتما از سواحل متعددی دیدن کنید. یکی از سواحلی که هرگز نباید دیدن آن را از دست بدهید، سواحل هوا هین هستند. این ساحل برخلاف سواحل دیگر تایلند تجاری‌سازی نشده و برای خانواده‌ها بسیار مناسب است. جالب است بدانید که این سواحل مکان مهمی برای تفریح خانواده‌های سلطنتی به شمار می‌آید.

سفر نوروزی به سریلانکا، تایلند و آنتالیا؛ کدام بهتر است؟

خلیج فانگ نگا در پوکت تایلند

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

کاله ایچی: این شهر در واقع یک شهر قدیمی در آنتالیا بوده که در دوره هلنیستی احداث شده است. در این شهر می‌توانید جاذبه‌های گردشگری زیبایی چون مسجد تکلی محمت پاشا، کوچه حسابچی، دروازه هادریان و... را ببینید. جالب است بدانید که دروازه هادریان در واقع به افتخار ورود و حضور امپراطور روم به این شهر در زمان قدیم احداث شد. پیشنهاد می‌کنیم که در تور آنتالیا نوروز حتما سری به این دروازه زده و عکس‌های هنری زیبایی خلق کنید.

ساحل لارا:.این ساحل یکی از سواحل مشهور آنتالیا است. آب به شدت شفاف به همراه سواحل شنی تمیز کمک می‌کند تا شما اوقات خوشی را در ساحل لارا سپری کنید. در این ساحل می‌توانید به انواع رستوران‌ها، پلاژها و پارک‌ها رفته و تفریحات آبی متعددی از جمله قایق‌سواری، والیبال و فوتبال ساحلی و... را تجربه کنید.

تونک تپه: این جاذبه گردشگری در بخش غربی شهر آنتالیا واقع شده است. تونک تپه حدودا ۶۱۸ متر از سطح دریا ارتفاع داشته و مکان تفریحی مشهوری در آنتالیا محسوب می‌گردد. در بالاترین نقطه این منطقه شما می‌توانید یک کلاب، هتل و یک رستوران گردان را ببینید. زیبایی شهر از بالای تونک تپه نیز بسیار دیدنی بوده و شما می‌توانید خلیج و تمامی کوه‌ها را در زیر پای خود احساس کنید. این منطقه دارای تله کابین نیز بوده و مسافران در تور آنتالیا نوروز می‌توانند از آن استفاده کنند.

جاذبه های گردشگری سریلانکا

قلعه سیگیریا: این قلعه یک مکان قدیمی به شمار می‌آید که در بین جنگل‌های انبوه سریلانکا جا خوش کرده است. قلعه سیگیریا حدودا ۱۶۰۰ سال قدمت داشته و از نظر باستانی ارزش بسیار بالایی دارد. ترکیبی از هنر، طبیعت زیبا و معماری را می‌توان در این قلعه مشاهده کرد. در کنار قلعه می‌توانید تخته سنگ بزرگی را ببینید که حدودا ۲۰۰ متر ارتفاع دارد. روی کناره‌های این تخته سنگ نیز نقاشی‌هایی از نیمف‌ها رسم شده است. این قلعه در بین میراث جهانی یونسکو ثبت رسمی شده است.

معبد سری کایلاواساناتان سوامی دواستانام کوویل: این معبد در کلمبو واقع شده و مختص هندوان است. همانند سایر معابد هندی، این معبد نیز رنگ و نقش بی‌نظیری دارد. کنده کاری‌های زیبا به همراه معماری جذاب و محیط معنوی معبد، باعث شده تا این مکان جذابیت بی‌نظیری داشته باشد.

جزیره سینامون: جزیره دارچین یا سینامون یکی دیگر از جزایری است که حتما در تور سریلانکا نوروز باید از ان بازدید کنید. همانطور که از نام این جزیره مشخص است، دارچین یکی از محصولات مهم این جزیره می‌باشد. باغ‌های بزرگ دارچین در این جزیره، سودآوری زیادی برای صاحبان خود ایجاد کرده و مکان مناسبی برای تفریح هستند.

ساحل بنتوتا: از جمله سواحل زیا و طلایی که در اقیانوس هند و در کشور سریلانکا واقع شده اس، ساحل بنتوتا می‌باشد. این ساحل دارای ردیفی از نخل در اطراف بوده که بر زیبایی آن افزوده است. علاوه بر منظره زیبا، شما می‌توانید از امکانات آبی که در ساحل فراهم آمده است نیز بهره ببرید. شما می‌توانید در این مکان عکس‌های زیبایی نیز از تور سریلانکا نوروز خود داشته باشید.

باغ وحش دهیوالا: این باغ وحش با نام باغ جانورشناسی ملی نیز مشهور است و در سال ۱۹۳۶ در سریلانکا احداث شده است. در این باغ وحش می‌توانید انواع مختلفی از حیوانات و پرندگان را مشاهده کنید. البته این مجموعه سعی کرده علاوه بر به نمایش گذاشتن حیوانات مختلف، رفاه نسبی نیز برای آن‌ها ایجاد کرده و روی رفتار و زندگی آن‌ها تحقیق به عمل آورد. بنابراین با بازدید از این باغ وحش در تور سریلانکا نوروز می‌توانید اطلاعات جذابی نیز به دست آورید. جالب است بدانید حدود ۳ هزار حیوان از سراسر آسیا در این مکان گردهم آمده‌اند.

شهر باستانی پولونارووا: این شهر یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری در تور سریلانکا نوروز به شمار می‌رود. قدمت پولونارووا به ۸۰۰ سال پیش باز می‌گردد. این شهر در قدیم مرکز مهم مذهبی و تجاری به شمار می‌آمده است. امپراتوری‌های مهمی نیز در سریلانکا این شهر را به عنوان پایتخت خود در گذشته برگزیده بودند و به همین دلیل از نظر تاریخی این شهر بسیار غنی است.

کلام آخر

سریلانکا یا آنتالیا و یا تایلند؟ انتخاب شما کدام یک از این سه مقصد است؟ هر کدام از این سه مقصد ویژگی‌های خاصی دارند که در نوع خود بسیار جذاب و منحصر به فرد است. اما این که کدام مقصد مورد پسند شما واقع شود، نیاز به دانستن اطلاعات بیشتری دارد. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم مقایسه کلی درباره هر سه مقصد انجام دهیم. با مطالبی که در این مقاله آورده شده شما قادر خواهید بود نمای کلی از هر مقصد داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید تصمیم بگیرید که تور سریلانکا نوروز یا آنتالیا و یا تایلند کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟ همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با ۰۲۱۸۸۵۰۷۱۹۰ تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

آژانس هواپیمایی مهرپرواز | www.mehrparvaz.com

کد خبر: ۲۰۲٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha