۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
اختصاص ۱۹ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
رئیس مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

اختصاص ۱۹ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

زاهدان- عرب اول، رئیس مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در بودجه ۱۴۰۲  مبلغ ۱۹ هزار و ۷۸۸میلیارد ریال به بخش کشاورزی اختصاص پیدا می کند.

مهرداد عرب اول در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۱۹هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال به بخش کشاورزی اختصاص پیدا می کند که رشد ۱۷۴درصدی را نشان می دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان، گفت: رشد اعتبارات بخش کشاورزی به معنای دادن رایانه به کشاورزان و همچنین مردم است چرا که محصولات کشاورزی بر سر سفره مردم نیز قرار می گیرد.

عرب اول افزود: حذف موانع صادراتی و تلاش برای تقویت صادرات مبتنی بر فناوری و تسهیل در سیاست بازگشت ارز در دست بررسی است.

وی با اشاره به ضرورت کنترل تورم نیز تصریح کرد: بانک مرکزی موظف است، ضمن تدوین و ارائه برنامه کنترل تورم سقف تسهیلات تکلیفی را به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد کند و در این برنامه حفظ تعادل ارزی کشور به گونه ای مورد توجه قرار گیرد که از تغییرات ناگهانی و بزرگ نرخ ارز اجتناب شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان، گفت: لازم است، حمایت از بازار کار به نحوی صورت گیرد که اثربخشی منابع مالی در جهت ایجاد اشتغال در کسب و کارهای کوچک، اشتغال روستائیان و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و مشاغل دانش بنیان مد قرار گیرد.

عرب اول افزود: مجموعه درآمدهای استان در دو بخش عمومی و اختصاصی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۱ با رشد ۲۱ درصدی همراه است.

وی کارآمد سازی نظام حکمرانی و اصلاح ساختار بودجه را نیز حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در این راستا طراحی سازوکارهای انگیزشی و خود تنظیم در جهت کاهش هزینه ها، اصلاح ساختار صندوق های بازنشستگی، کاهش تبعیض در نظام جبران خدمات کارکنان دولت، تفویض اختیارات بیشتر به استانها، مولد سازی اموال و دارایی ها و افزایش عدالت مالیاتی از طریق شناسایی پایه های مالیاتی جدید مورد توجه است‌

کد خبر: ۲۰۱٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha