۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
دولت پروژه‌های عمرانی جدید و نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت پروژه‌های عمرانی جدید و نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هم اکنون بررسی طرح مشارکت عمومی و خصوصی در حال اتمام است تا به هیات رئیسه مجلس ارسال و در صورت امکان در میان بررسی لایحه بودجه به تصویب برسد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری، در رابطه با نحوه تامین منابع مالی پروژه‌های نیمه تمام عمرانی گفت: برخی از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام هم اکنون دارای ردیف اعتباری مشخصی بوده و در حال اجرا هستند و باید این پروژه‌ها را از سایر طرح‌های نیمه تمام فاقد اعتبار و رها شده تفکیک کرده و برای تکمیل پروژه‌های فاقد اعتبار برنامه ریزی دقیقی تدوین کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در همین راستا سازمان برنامه و بودجه باید با بررسی وضعیت پروژه‌های نیمه تمام، طرح‌هایی را که نیمه تمام مانده و امکان تغییر اهداف و کاربری آنها وجود داشته را از طرح‌های ضروری نیازمند تکمیل، جدا کند و برای اهداف و کاربری جدید آن برنامه ریزی کرده و از ظرفیت بخش خصوصی نیز برای تکمیل آنها استفاده کند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس به امکان استفاده از ظرفیت مشارکت خصوصی و عمومی و فاینانس داخلی و خارجی برای تامین منابع مالی و تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دولت باید شجاعانه با ارائه بسته‌های تشویقی مسئولیت سرمایه‌گذاری، اداره و اجرا برخی از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و یا جدید را به بخش خصوصی با روش مشارکت عمومی _ خصوصی واگذار کند چرا که منافع مردم بر همه چیز اولویت داشته و با این امر خدمات، سریع‌تر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به آخرین وضعیت طرح مجلس در خصوص مشارکت عمومی - خصوصی اشاره کرده و گفت: هم اکنون بررسی طرح مذکور در کمیسیون عمران مجلس رو به اتمام است و به هیات رئیسه مجلس ارسال میشود تا در صورت امکان در میان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی توسط نمایندگان مورد بررسی قرار گرفته و به صورت اصل ۸۵ و برای اجرای موقت ۵ ساله به تصویب برسد. این طرح زمینه مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی را بیش از پیش فراهم می‌کند هر چند با قوانین متعدد موجود امکان فعالیت بخش خصوصی وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: بنابر این برای تکمیل پروژه‌های عمرانی با اولویت پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا باید اعتباراتی در تبصره‌های مختلف لایحه بودجه لحاظ شده و دولت نیز با ارائه طرح‌های تشویقی امکان حضور بخش خصوصی و تامین منابع مالی پروژه‌ها را فراهم کند.

کد خبر: ۲۰۱٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      اگر دولت تمام کارهارایه بخش خصوصی واگذارکندبیکاری هاکمترمیشود