۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
۱۷۰ میلیارد ریال برای مالچ پاشی در بیابان‌های ایلام اختصاص یافت
معاون منابع طبیعی ایلام:

۱۷۰ میلیارد ریال برای مالچ پاشی در بیابان‌های ایلام اختصاص یافت

ایلام - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال برای مالچ پاشی در ۶۵۰ هکتار از بیابان‌های استان اختصاص یافته است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی ایلام، حجت الله فتحی اظهار کرد: استان ایلام دارای ۴۲۰ هزار هکتار بیابان است که بیشترین آن در شهرستان دهلران و مهران قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه های منابع طبیعی استان برای جلوگیری از گسترش بیابان در استان، افزود: نهال کاری و مالچ پاشی دو برنامه عمده منابع طبیعی استان برای بیابان زدایی در استان است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام تصریح کرد: طی دو سال گذشته  ۱۷۰ میلیارد ریال برای مالچ پاشی در ۶۵۰ هکتار از بیابان های ایلام اختصاص یافته که از این میزان ۵۰۰ هکتار انجام شده و ۱۵۰ هکتار نیز در در حال اجرایی شدن است.

فتحی گفت: این میزان مالچ پاشی در اراضی بیابانی در منطقه ابوغویر دهلران انجام شده که در کنار آن  ۲۵۰ هکتار از اراضی این منطقه که مستعد کاشت نهال بود، نهال کاری شده است.

وی ادامه داد: نهال کاشته شده در این منطقه کنار، رملیک، کهور، اکاسیا ویکتوریا است که دسترسی راحت تر به منابع رطوبتی و استقرار آن ها به همراه گونه های طبیعی موجود از مزیت های این مهم به شمار می رود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با اشاره به اینکه در سال ۹۸ ظرفیت تولید نهال در ۱۰ نهالستان استان به ۱۲ میلیون اصله نهال رسیده است، تصریح کرد: ایلام از سال ۹۱ تا کنون رتبه اول در بحث توسعه جنگل و جنگل کاری در کشور را دارد.

کد خبر: ۱۹٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha