۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
مرسدس بنز اس ال ۶۳ با الهام از فرمول یک تولید می شود
۱۰۰ دستگاه خودرو خاص آلمانی در انتظار بازار اروپا

مرسدس بنز اس ال ۶۳ با الهام از فرمول یک تولید می شود

گروه خودروسازی مرسدس بنز اس ال ۶۳ مدل ۲۰۲۳ را با طراحی الهام گرفته از فرمول یک ساخته و از یک موتور هشت سیلندر ۵۸۵ اسب بخاری برای آن استفاده کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: سال میلادی گذشته را می توان به عنوان سال عالی برای فصل جدیدی از فرمول یک معرفی کرد؛ چرا که گروه خودروسازی مرسدس بنز و تیم آلمانی آن توانستند در یک مسابقه پیروز شوند. این پیروزی به دلیل حضور جورج راسل در دور ما قبل آخر مسابقات برزیل برای این خودروساز کسب شده است.

این راننده خوش اقبال در ادامه پیروزی های خود توانست رتبه چهارم را برای مرسدس بنز به دست آورد. این در حالی است که لوئیس همیلتون مجبور شد به رتبه ششم در مسابقات بسنده کند. علیرغم اینکه سال ۲۰۲۲ برای تیم ای ام جی چندان سال پر باری نبود، اما پایان فصل فرمول یک محصول اس ال توانست خوش بدرخشد.

مرسدس بنز اس ال ۶۳ با الهام از فرمول یک تولید می شود

اس ال به عنوان یک خودرو رودستر اسپرت بر پایه مدل ۶۳ طراحی و ساخته شده است و در حال حاضر این خودرو با تغییرات عدیده ارتقا فنی یافته و بهینه سازی فراوانی در طراحی بدنه این خودرو با الگوبرداری از محصولات فرمول یک انجام شده است. این خودرو قرار است توسط دو راننده اسطوره ای مسابقات فرمول یک از جمله راسل و همیلتون تست و بررسی شود.

گروه خودروسازی مرسدس بنز برای این محصول رنگ متالیک با طیف رنگی نقره ای تا مشکی انتخاب کرده است، شایعات بر این اساس است که غول نفتی پتروناس از حامی مالی این محصول است، بنابراین رنگ سبز سازمانی این محصول روی رکاب و طرفین این خودرو قابل مشاهده است. طراحان مرسدس بنز با الگو برداری از محصولات فرمول یک، قسمت انتهایی این محصول را با ستاره های سه پر متعدد مجهز کرده است.

برای ساخت این خودرو مرسدس بنز از شرکت های آفلترباخ برای بسته آیرودینامیک خودرو کمک گرفته است؛ چرخ های اس ال فرمول یک نسبت به سایر محصولات تغییر کرده و سایز بزرگتری برای آن انتخاب شده است. کیت مناسب اس ال مجهز به سیستم بهبود جریان هوا در قسمت زیر بدنه است. قطعاتی مانند جلو پنجره، کالیپر های ترمز و خطوط تزئینی در و سپر نیز به رنگی مشکی مزین شده است.

مرسدس بنز اس ال ۶۳ با الهام از فرمول یک تولید می شود

همانطور که پیشتر اشاره شد چرخ های این خودرو از نوع سایز بزرگ و در اندازه ۲۱ اینچ است، این چرخ ها مجهز به رینگ ۱۰ پره دو قلو است که زیبایی بدنه را در کنار سقف و پارچه مشکی جمع شونده الکتریکی، زیبا تر می کند. صندلی های این خودرو از نوع استاندارد مسابقه با چرم ناپا و دوخت قرمز است که کلمه ای ام جی روی آن حک شده است. تزئینات داخلی این محصول برای کاهش وزن از جنس فیبرکربن انتخاب شده است؛ سیستم صوتی بارمستر، هدآپ دیس پلی، سیستم هوشمند پخش آهنگ و فناوری های کمکی راننده تنها بخشی از ویژگی های جدید این محصول است.

گروه خودروسازی مرسدس بنز قصد دارد فقط ۱۰۰ دستگاه از این محصول را طراحی و تولید کند، روکش های محافظت از بدنه این خودرو با پارچه مصنوعی تولید شده که پاره نمی شود. این پارچه با آستر ضد الکتریسیته ساکن از فلانل بافته شده است تا از خط و خش البته گرد و غبار بدنه نیز جلوگیری کند.

مرسدس بنز اس ال ۶۳ با الهام از فرمول یک تولید می شود

گروه خودروسازی مرسدس بنز قصد دارد اس ال ۶۳ را با موتور وی هشت ۴ لیتری مجهز به توربوشارژر های دوقلو که می تواند ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید و راهی بازار کند. جالب است بدانید که صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۳.۶ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۱۵ کیلومتر در ساعت است.

کد خبر: ۱۹۹٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha