۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه
در اتاق بازرگانی تبریز تاکید شد؛

ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه

تبریز- در دیدار هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز با سرکنسول ایران در ارزروم بر ضرورت توسعه روابط بین دو کشور ایران و ترکیه و افزایش حجم مبادلات تجاری و تسهیل تجارت تاکید شد.

به گزارش خبرنگار بازار، صبح امروز چهارشنبه دبیر هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز در این دیدار در محل اتاق بازرگانی تبریز از تغییر برخی قوانین به شکل خلق الساعه در حوزه تجارت انتقاد کرد و گفت: باید رفت و آمد هیئت های تجاری بین ایران و ترکیه همچون سابق رونق بیشتری بگیرد و حجم مبادلات زیر ۶ میلیارد دلار شایسته دو کشور نیست.

رضا کامی ظرفیت های فرهنگی و تجاری ایران و ترکیه را بسیار بالا دانسته و بر لزوم توجه بیشتر برای افزایش مبادلات تجاری تاکید کرد.

قاسم قویدل، عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز نیز نوسان ارز و چند نرخی بودن ارز را آفتی بزرگ برای تجارت و فعالان اقتصادی دانست و گفت: دولت باید با بخش خصوصی همراهی کرده و مانع خروج سرمایه گذاران ایرانی به کشورهای خارجی شده و برای این امر باید شرایط، بسترها و زیرساخت ها فراهم شود.

ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه

دولت باید بسترهای ثبات ارز و ثبات آیین نامه ها و قوانین را فراهم کند

محمد ابراهیمی، سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی اتاق تبریز گفت: در شرایط دشوار امروز هر کسی که به کار تولید، بازرگانی، اشتغال زایی و کارآفرینی دست می زند، جهادگر است و باید از این انسان های ارزشمند همه جانبه حمایت کرد و دولت نیز باید بسترهای ثبات ارز و ثبات آیین نامه ها و قوانین را فراهم کند.

گفتنی است در دیدار سرکنسول ایران در ارزروم با فعالان اقتصادی، روسای انجمن های حمل و نقل، صادرکنندگان فرش دستباف، پلیمر و پلاستیک، مدیران صنایع و کشاورزی نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

کد خبر: ۱۹۹٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha