۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
شبکه اجتماعی تیک تاک از تعلیق تلاش برای رفع محدودیت های خود در آمریکا خبر داد
افزایش تنش میان آمریکا و چین؛

شبکه اجتماعی تیک تاک از تعلیق تلاش برای رفع محدودیت های خود در آمریکا خبر داد

در پی افزایش محدودیت های وضع شده علیه تیک تاک از سوی دولت آمریکا، منابع نزدیک به این شبکه اجتماعی چینی از تعلیق برنامه های خود برای انطباق با مقررات داخلی ایالات متحده خبر داد.

به گزارش بازار؛ در پی افزایش محدودیت های وضع شده علیه تیک تاک از سوی دولت آمریکا، منابع نزدیک به این شبکه اجتماعی چینی از تعلیق برنامه های خود برای انطباق با مقررات داخلی ایالات متحده خبر داد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود تیک تاک قرار بود بر اساس توافقنامه امضا شده میان این شرکت با نهادهای دولتی ایالات متحده، شروط مورد مطالبه طرف آمریکایی را برای صدور مجوز فعالیت این شبکه اجتماعی در آمریکا برآورده نماید.

اما اکنون اندکی پس از انتشار خبر اقدام تیک تاک برای استخدام چند مشاور حقوقی برای منطبق سازی مقررات خود با قوانین داخلی آمریکا، با افزایش فشارهای جدید از سوی طرف آمریکایی، این شبکه اجتماعی چینی نیز اعلام کرده که فرآیند استخدام مشاورین را متوقف ساخته است.

مقامات آمریکایی از تیک تاک خواسته بودند ساز و کاری را طراحی کند تا دولت ایالات متحده اطمینان حاصل نماید که از اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی تیک تاک سوء استفاده نشده و این اطلاعات در اختیار دولت و حزب کمونیست چین قرار نخواهد گرفت.

ممنوعیت فعالیت تیک تاک در آمریکا که از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ آغاز شده بود، پس از آغاز ریاست جمهوری بایدن نیز ادامه یافته و مدیران این شبکه اجتماعی امیدوار بودند با استخدام چندین مشاور و انطباق فعالیت های خود با مقررات وضع شده از سوی دولت آمریکا علیه این شبکه اجتماعی، بتوانند این ممنوعیت را بر طرف سازند.

گفتنی است، طی ماه های اخیر، فعالیت شرکت های چینی مانند هوآوی و ZTE در بخش مخابرات و همچنین تیک تاک در زمینه شبکه های اجتماعی، با محدودیت های فراوان مواجه شده اند که ناشی از گسترده تر شدن جنگ تجاری میان آمریکا و چین در زمینه های جدید است.

کد خبر: ۱۹۸٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha