۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
چطور از ورق کامپوزیت آلومینیومی مراقبت و نگهداری کنیم؟

چطور از ورق کامپوزیت آلومینیومی مراقبت و نگهداری کنیم؟

آیا از شیوه صحیح شستشوی ورق کامپوزیت آلومینیومی اطلاع دارید؟ چطور باید از ورق کامپوزیت نگهداری کرد تا ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشد؟

به گزارش بازار، علاوه بر توجه به چگونگی مراقبت از ورقه های کامپوزیت لازم است تا در زمان خرید آن ها ورقه هایی با درجه کیفی بالا را انتخاب کنید. همانطور که می دانید گروه نماسازان پارسا(ایران آلوتک) ارائه دهنده برترین انواع ورق کامپوزیت و ورق آلوتک می باشد.

مراقبت و شستشوی ورق کامپوزیت آلومینیومی

پانل کامپوزیت آلومینیوم یا ACP یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی امروزی است و تقاضا برای این محصول نیز همچنان در حال افزایش است. به همین دلیل است که ACP طیف گسترده ای از ویژگی های خاص را ارائه می دهد که می تواند به منحصر به فرد بودن آن بیافزاید. ورق های کامپوزیت جلوه ای عالی به معماری ساختمان شما می دهد، اما بیشتر اوقات این پانل ها در معرض آلودگی، اسید ناشی از آب باران و گرد و غبار هستند. هنگامی که ACP شما در معرض دید قرار می گیرد، پانل ها کسل کننده به نظر می رسند و زیبایی ساختمان ار بین می رود.

اگر به دنبال پانل های کامپوزیت آلومینیومی برای پروژه بعدی خود هستید، می توانید ورق کامپوزیت براش سیلور آلوتک را انتخاب کنید.

تصور فضاهای شهری بدون ساختمان های مرتفع که دارای معماری مدرن و امکانات با تکنولوژی بالا هستند، سخت است. و این ماده انقلابی، پانل های کامپوزیت آلومینیومی، وجود دارد که این ساختمان ها را زیباتر نشان می دهد. پانل های ACP برای پوشش سطوح بیرونی ساختمان های مرتفع استفاده می شود و به زیباسازی آنها کمک می کند.

نصب نما یکی از رایج ترین کاربردهایی است که ورق های ACP در آن می درخشند. از آنجایی که نمای بیرونی ساختمان به طور مداوم در معرض آلاینده ها، آب باران، گرد و غبار و بسیاری از عوامل محیطی دیگر است، ظاهر پانل های ACP می تواند با گذشت زمان از بین برود. برای درخشان نگه داشتن پنل های ACP، تمیز کردن آنها هر چند وقت یکبار مهم است.

در اینجا لیستی از نکات و راهنماهای مفید برای بازگرداندن جذابیت و تمیزی ورق کامپوزیت  را برایتان آماده کرده ایم:

۱. از شوینده های مخصوص استفاده کنید

هنگام تمیز کردن پانل های کامپوزیت آلومینیومی خارجی و داخلی از مواد شوینده ملایم و مخصوص استفاده کنید. فراموش نکنید که قبل از استفاده از مواد شوینده در یک منطقه کوچک، یک آزمایش اولیه از آن را انجام دهید. این شوینده به آرامی گرد و غبار و سایر لکه های تهاجمی قابل مشاهده روی پنل را پاک می کند. هنگام رقیق کردن مواد شوینده، دمای آب باید پایین باشد زیرا تمیز کردن یک ACP با حرارت بالا می تواند به سطح آن آسیب برساند یا کثیفی باقی بماند.

توجه داشته باشید که نسبت مواد شوینده و آب باید ۱:۵ باشد. از یک اسفنج یا هر پارچه نرمی استفاده کنید که بتواند آلودگی را پاک کند. هنگام رنگ کردن سطح ACP از اسکاج مخصوص استفاده کنید.

۲. یک الگوی مخصوص برای شستشو را در نظر بگیرید.

اگر از اسفنج یا گرد گیر میکروفایبر استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که سطح ACP را از بالا به پایین پاک کنید. قطرات ناشی از مخلوط تمیز کننده کاهش می یابد و پس از آن پانل شمه نظر می رسد. ا نو ب

۳. رنگ ورق کامپوزیت را حفظ کنید.

هنگام تمیز کردن سطح ACP توصیه می شود از پارچه های نرم استفاده کنید. این روش آسیبی مانند خط و خش روی رنگ پانل ایجاد نمی کند. همچنین استفاده از مخلوط پاک کننده با هیدروکسید پتاسیم یا سود سوزآور توصیه نمی شود. در صورت استفاده از این مخلوط مضر، رنگ پوششی ACP جدا شده و باعث خوردگی می شود.

۴. مراقب روکش ورقه ها باشید.

این روش نگهداری برای قسمت نصب ACP است. اگر قبلاً ACP را با استفاده از درزگیر نصب کرده اید، قبل از برداشتن فیلم محافظ ACP، ۴۰-۴۵ روز صبر کنید. این کار از ایجاد لکه های درزگیر که روی سطح آن سفت می شود جلوگیری می کند.

پیروی منظم از این نکات مفید در حفظ ACP می تواند طول عمر آن را افزایش دهد و جذابیت پانل باقی بماند.

۵.  در هنگام تمیز کردن با دقت عمل کنید.

از رنگ‌های استاندارد بین‌المللی و مواد آلومینیومی استفاده می ‌کند که به راحتی خراشیده نمی‌ شوند و اثری بر روی آنها باقی نمی ‌ماند. با این حال، ما استفاده از مواد پاک کننده و حلال های سنگین را توصیه نمی کنیم.

فقط از آب یا مواد شوینده استفاده کنید و کثیفی ها را با یک اسفنج یا پارچه پاک کنید. در حین انجام این کار ملایم باشید زیرا هدف ما حذف آلودگی و سایر آلاینده ها است.

۶. زمان بندی مهم است

زمان بندی برای تمیز کردن ورق های ACP به اندازه خود فرآیند تمیز کردن مهم است. به این دلیل که پانل ها حاوی آلومینیوم هستند که در معرض انبساط و انقباض هستند، درست مانند سایر فلزات در زمان های دمای بالا. بنابراین، زمان روز را عاقلانه برای تمیز کردن پنل های ACP خود انتخاب کنید. صبح و عصر زمان‌های ایده‌ آلی برای نظافت در زمانی است که هوا خیلی گرم یا سرد نیست.

همچنین از نظافت در اوج تابستان یا زمستان خودداری کنید. به شما امکان می دهد حداکثر منطقه را برای تمیز کردن پوشش دهید.

۷.  تمیز کردن خاک، گرد و غبار

اگر ساختمانی در نزدیکی مکانی قرار دارد که مستعد خاک، کثیفی و شن است که اغلب در اکثر ساختمان‌های صنعتی وجود دارد، باید هنگام تمیز کردن مراقب باشید. از یک روش تمیز کردن مناسب مانند شستشوی شدید ورق های ACP از بالا به پایین استفاده کنید که خراش ایجاد نکند.

با سطح فشار متوسط، ابتدا ACP ها را با استفاده از آب تمیز کنید. اگر کثیفی هنوز به اطراف چسبیده است، می توانید از یک شوینده ملایم برای تمیز کردن استفاده کنید. اگر سطح پنل های ACP سیاه شده است از مواد شوینده استفاده کنید.

۸ . پاکسازی آلاینده ها

آلاینده ها درخشندگی و رنگ را از پانل های کامپوزیت آلومینیومی شما می گیرند. برای حفظ درخشندگی و مقابله با آلاینده ها، باید از یک ماده پاک کننده مانند ایزوپروپیل یا مواد شوینده استفاده کرد. اگر به درستی تمیز نشده است، با مواد شوینده شروع کنید، سپس از ایزوپروپیل استفاده کنید. ورقه ها را از بالا به پایین تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ لکه ای روی سطح وجود ندارد.

چطور از ورق کامپوزیت آلومینیومی مراقبت و نگهداری کنیم؟

۹.  انتخاب شوینده مناسب

انتخاب نوع مناسب پاک کننده مهم است، زیرا موارد نادرست بیش از هر فایده ای ضرر دارند. به عنوان مثال، یک ماده تمیز کننده را انتخاب کنید که سطح PH آب را حدود ۸ حفظ کند. برای اطمینان از ایمن بودن ماده پاک کننده، آن را روی یک تکه کوچک از ورق بمالید و بگذارید ۱ دقیقه بماند.

کلام آخر

ورق کامپوزیت آلومینیومی با رنگ ‌هایی پوشانده شده است که در صورت استفاده از پاک‌ کننده‌های سنگین سطوح می‌ تواند از بین برود.

برای اطلاع دقیق از قیمت ورق کامپوزیت با شماره ۰۲۱۶۵۵۰۲۰۶۰ تماس بگیرید.

کد خبر: ۱۹۸٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha