۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
تاکید بر سرمایه گذاری حقیقی ها در صندوق های سرمایه گذاری
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

تاکید بر سرمایه گذاری حقیقی ها در صندوق های سرمایه گذاری

کارشناس بازار سرمایه گفت: به تمامی سرمایه‌گذاران حقیقی توصیه می‌کنم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنند و از هرگونه سرمایه‌گذاری مستقیم و خرید تک سهم بپرهیزند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه(سنا)، ابوالفضل شهرآبادی افزود: بررسی بازده صندوق‌های سهامی نشان می‌دهد با وجود تمامی فراز و فرودهای اقتصاد ایران، بازدهی این صندوق‌ها بالاتر از بازدهی سرمایه‌گذاری مستقیم بوده است.
وی اضافه کرد: در شرایطی که در سال ۹۹ بسیاری از حرفه‌ای‌های بازار هم دچار ضرر و زیان شدند، این صندوق‌ها ریسک بسیار کمتری متوجه سرمایه‌گذاران کرده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت فعلی بورس تصریح کرد: معتقدم زمان مناسبی برای ورود مردم به بازار سرمایه است؛ زیرا اکثر سهم‌ها به کف قیمت‌های تاریخی رسیده‌اند. ضمن اینکه برخی ریسک‌های تاثیرگذار بر بازار سرمایه برطرف شده و برخی محرک‌های رشد این بازار از جمله نرخ ارز فعال شده‌اند.

وی گفت: تورم هم یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه است و همواره گفته شده "بورس" سپر تورمی است و از آنجا که پشتوانه اکثر محصولات مالی، دارایی‌های فیزیکی است، افزایش تورم منجر به رشد بازار سرمایه هم می‌شود.

وی اضافه کرد: موضوع احیای برجام که قبلاً در تحلیل‌ها لحاظ می‌شد، مدتی است ریسک بازار سرمایه محسوب نمی‌شود و اگر چه قبلاً گفته میشد احیای برجام فرصتی برای بازار سرمایه خواهد بود، اما فعلاً موضوع برجام به عنوان فاکتور تاثیرگذار بر بازار سرمایه در نظر گرفته نمی‌شود.

کد خبر: ۱۹۸٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha