۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
ضرورت کنترل دقیق مبادی ورودی کشور| تمهیدات لازم برای تزریق واکسن کرونا فراهم شود
رئیس‌ جمهور تاکید کرد

ضرورت کنترل دقیق مبادی ورودی کشور| تمهیدات لازم برای تزریق واکسن کرونا فراهم شود

رئیس جمهور گفت: وزارت بهداشت، تمهیدات لازم برای تجهیز و آمادگی مراکز تزریق واکسن را فراهم کند تا همه کسانی که ۶ ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن کرونای آنها گذشته، بتوانند به تجدید آن اقدام کنند.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی، امروز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به بالا رفتن آمار ابتلا به این بیماری در کشورهای مختلف از شرق آسیا تا اروپا و آمریکا گفت: به لطف خدا، همت نظام سلامت کشور، تلاش دولت و همکاری مردم، آمار ابتلا و تلفات کرونا در کشورمان مدت‌ها است که در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد، اما با توجه به افزایش نرخ همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ در برخی مناطق جهان، باید سطح مراقبت‌های بهداشتی را بالاتر ببریم.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم اجرای دقیق طرح‌های پیشگیری هوشمند از سوی دستگاه‌های مختلف، تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمهیدات لازم برای تجهیز و آمادگی مراکز تزریق واکسن را فراهم کند تا همه کسانی که ۶ ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن کرونای آنها گذشته، بتوانند به تجدید آن اقدام کنند.

رئیسی با اشاره به ساخت ۶ نوع واکسن کرونا در داخل کشور به همت دانشمندان ایرانی و با حمایت دولت، اظهار داشت: استفاده توأمان مردم از واکسن‌های ساخت داخل و واکسن‌های وارداتی، در کنار تزریق بیش از ۱۵۶ میلیون نوبت واکسن کرونا در طرح سراسری که بالاتر از بسیاری کشورهای اروپایی و آسیایی بود، موجب مهار کرونا و ارتقای سطح ایمنی عمومی در ایران شده است.

رئیس جمهور از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان صدا و سیما نیز خواست تا با همکاری یکدیگر، بسته رسانه‌ای مناسبی برای ارتقای آمادگی‌ها و افزایش سطح کارهای مراقبتی و پیشگیرانه مردم، تهیه و اجرا کنند.

رئیسی با تأکید بر ضرورت کنترل کامل و دقیق همه مبادی ورودی کشور و انجام آزمایش‌های لازم از مسافران، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین به‌طور جدی بر موضوع رفع کمبود اقلام دارویی و آمادگی مراکز درمانی، تمرکز کند تا در صورت افزایش آمار مبتلایان به کرونا، نگرانی در این‌باره وجود نداشته باشد.

رئیس جمهور، تصریح کرد: وضعیت مطلوب کشورمان با توجه به آمار پایین ابتلا به بیماری کرونا، یک موهبت الهی به‌شمار می‌آید که به‌جا آوردن شکر آن در قدر دانستن این نعمت و مراقبت برای پیشگیری از افزایش دوباره آمار همه‌گیری بیماری است.

کد خبر: ۱۹۷٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha