۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹
لوایح بودجه و برنامه باید در موعد مقرر به مجلس ارائه می‌شد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

لوایح بودجه و برنامه باید در موعد مقرر به مجلس ارائه می‌شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است هرچه برنامه‌هایی نظیر برنامه توسعه و بودجه سالیانه سریعتر به مجلس ارائه شود، قطعاً این برنامه‌ها پخته تر خواهند شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین حسین زاده، درباره تاخیر در ارائه برنامه پنجساله هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: برنامه های توسعه کشور و بودجه سالیانه به ویژه بودجه سال ۱۴۰۲ از جمله برنامه‌هایی است که به ریل گذاری توسعه در حوزه‌هایی نظیر عمران، اقتصاد، فرهنگ و سیاست می‌انجامد.

وی تاکید کرد : به هر حال با توجه به اینکه ما در برنامه‌های توسعه‌ای نظیر برنامه ششم با تحقق نامطلوب این برنامه مواجه بودیم، ضرورت دارد تا این برنامه‌ها دقیق‌تر، موشکافانه تر و با تحلیل صحیح تر و با استفاده از ظرفیت های مختلف دولت و مجلس و اندیشکده ها و کسانی که صاحب نظر هستند، بررسی شود.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه برنامه‌هایی نظیر برنامه توسعه و بودجه سالیانه سریعتر به مجلس ارائه شود، قطعاً این برنامه‌ها پخته تر خواهند شد و متعاقباً درصد تحقق آن بیشتر و نارسایی و عدم تحقق آن کمتر می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین می‌ طلبد که دولتها اینگونه برنامه‌ها را زودتر آن هم با همکاری مجلس در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه بودجه سالیانه هم باید در موعد مقرر خود به مجلس ارائه می‌شد، تاکید کرد: ارائه به موقع بودجه می توانست موجب پختگی هر چه بیشتر این برنامه شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: البته در زمینه اینکه بودجه سالیانه زودتر به مجلس ارائه شود و یا برنامه پنجساله هفتم توسعه بحث‌هایی در کمیسیون‌های مجلس صورت گرفته است لذا نهایتا تصمیم بر این شده که برنامه زودتر به مجلس ارائه شود تا بدانیم ریل گذاری بر چه اساسی خواهد بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتماً تاخیرها هم در ارائه برنامه پنجساله هفتم توسعه و هم بودجه سالیانه و کلاً در هر حوزه‌ای مناسب نیست چرا که آن برنامه‌ها به آن پختگی لازم دست پیدا نمی کند.

کد خبر: ۱۹۶٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha