۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
سالانه ۹۵ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی توسط عشایر ایلام تولید می‌شود
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

سالانه ۹۵ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی توسط عشایر ایلام تولید می‌شود

ایلام- مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: در حال حاضر سالانه ۹۵ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی توسط عشایر استان تولید می‌شود.

فرشاد یاسمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان ایلام با ۹ هزار و ۷۰۰ خانوار عشایری و جمعیت دامی یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس و تولید سالانه ۹۵ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی نقش مهمی در تامین مواد لبنی و پروتینی کشور دارند.

وی با اشاره به اینکه کوچ پاییزه عشایر به استان ایلام از اواخر آبان ماه آغاز شده است، گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری کوچنده از استان‌های لرستان، کرمانشاه و همدان با ۳۰۰ هزار راس دام سبک در مناطق سکونتگاهی عشایر در مناطق گرمسیری استان ایلام اتراق کردند.

وی افزود: مناطق گرمسیری جنوب استان ایلام با دارا بودن ۴۰۰ هزار هکتار مراتع از مهمترین مناطق سکونتگاهی عشایر در فصل زمستان است.

یاسمی ادامه داد: برای تأمین امنیت عشایر و ایلراه‌ها با نیروی انتظامی، پلیس راه، راهداری، علوم پزشکی، هلال احمر، بسیج و راه و شهرسازی استان ایلام هماهنگی شده است.

مدیرکل امور عشایری ایلام یادآور شد: عشایر بین ۵ تا ۷ ماه از سال را در مناطق قشلاقی سپری و پس از آن کوچ بهاره خود را به سمت مناطق ییلاقی آغاز می‌کنند.

کد خبر: ۱۹۶٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha