۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
۵۰ درصد تقاضای فعلی ارز غیرواقعی است
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق:

۵۰ درصد تقاضای فعلی ارز غیرواقعی است

رئیس اتاق ایران و عراق گفت: به عنوان کسی که سال‌ها کار اقتصادی کرده‌ام، می‌گویم جو روانی حاکم در بازار ارز چندین برابر واقعیت است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بازار ارز از چندی پیش با التهاب و افزایش قیمت مواجه شده است. برخی کارشناسان ناآرامی‌های اخیر و اقدام سوداگران را دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها می‌دانند.

البته مدیریت بازار ارز توسط بازارساز و ورود به این بازار می‌تواند برای افرادی که در سقف قیمت‌ها وارد بازار شده‌اند، مشکلات فراوانی را ایجاد کند. کاهش ارزش سرمایه‌گذاری این افراد در این بازار می‌تواند اولین مساله‌ای باشد که با ورود بانک مرکزی به بازار ارز رخ خواهد داد.

یحیی آل اسحاق، رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران که در حال حاضر ریاست اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق را بر عهده دارد درباره راهکارهای مدیریت بازار ارز می‌گوید: به عنوان کسی که سال‌ها کار اقتصادی کرده‌ام، می‌گویم که جو روانی حاکم در بازار ارز چندین برابر واقعیت است، قیمت ارز تابع عرضه و تقاضا است که در بخش عرضه مشکلی نداریم، اما بیش از ۵۰ درصد تقاضای امروز ارز غیرواقعی است و ممکن است با هر اقدام بانک مرکزی یا اتفاق بیرونی، قیمت به شدت کاهش یابد.

وی افزود: باید دید تقاضای ارز در بازار به چه صورت است. با تجزیه و تحلیل درست از میزان و نوع تقاضای ارز می‌توان نقطه آسیب را شناسایی کرد و همین مساله هم می‌تواند راهکار را به سمت درست هدایت کند. یعنی راهکار موضعی ارائه و مساله را حل کرد.

کد خبر: ۱۹۶٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha