۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
دوچرخه ۲۶ یا دوچرخه ۲۷.۵ بخریم (راهنمای خرید با تمرکز بر قیمت دوچرخه)

دوچرخه ۲۶ یا دوچرخه ۲۷.۵ بخریم (راهنمای خرید با تمرکز بر قیمت دوچرخه)

بارزترین تفاوت ظاهری دوچرخه ۲۶ و ۲۷.۵ در سایز چرخ آن‌ها است. در محصولات تولیدی هیچ کدام به سبب تفاوت سایز تفاوت قیمت ندارند.

به گزارش بازار، هنگام خرید دوچرخه موضوع انتخاب سایز مناسب و قیمت دوچرخه بسیار مهم هستند. انتخاب سایز دوچرخه بر اساس دو معیار متفاوت یعنی سایز فریم و سایز چرخ انجام می‌شود. سایز چرخ بر اساس قطر خارجی آن بر حسب اینچ نمایش داده می‌شود. بنابراین دوچرخه‌ها به طور کلی در انواع دوچرخه ۲۶، ۲۷.۵ و ۲۹ اینچ به فروش می‌رسند. با گشتی در بازار متوجه می‌شوید که دوچرخه ۲۶ پرفروش‌ترین در بازار است. اما با پیشرفت تکنولوژی دوچرخه ۲۷.۵ به عنوان نسل جدید و سایز بهینه برای استفاده دومنظوره راهی بازار شده است. سایز ۲۹ برای دوچرخه سواران حرفه‌ای مناسب است. لازم به ذکر است که این سایز چرخ نیاز به نیرو محرکه بیشتری برای راه اندازی دوچرخه دارد. در ادامه به معرفی و مقایسه دو سایز دوچرخه ۲۷.۵ و ۲۶ و همچنین تقاوت قیمت هر کدام می‌پردازیم.

شناخت-و-قیمت-دوچرخه-26

شناخت و قیمت دوچرخه ۲۶

دوچرخه ۲۶ به دوچرخه‌هایی با قطر چرخ ۲۶ اینچ اطلاق می‌شود. گفتنی است دوچرخه‌ ۲۶ برای صعود از مسیرهای ناهموار با شیب تند و عبور از پیچ‌های تند و باریک مناسب هستند. محدوده قیمت دوچرخه ۲۶ بسیار وسیع و متنوع است و به عوامل متعددی بستگی دارد. در سال‌های نه‌چندان دور که سایز ۲۶ یگانه و بی‌رقیب بود و اکثر دوچرخه‌های حرفه‌ای با این سایز تولید می‌شدند، تولیدات بسیار گران قیمتی را از این سایز شاهد بودیم. اما در سال‌های اخیر با شیوع استفاده از سایز ۲۷.۵ کم‌کم شاهد عرضه کمتر از دوچرخه ۲۶ با قطعات رده بالا هستیم. همین امر موجب شده تا دوچرخه‌های گران قیمت و رده بالا بیشتر با سایز ۲۷.۵ تولید شوند. از مزیت‌های این سایز می‌توان به قدرت مانور پذیری بی نظیر، مرکز ثقل پایین، بالاترین سطح پاسخ به استارت‌ها و شوک‌های وقفه‌ای در مسیر، شتاب گیری آسان، احساس سبکی دوچرخه سوار و سواری مطلوب در جهش از موانع اشاره کرد. همچنین تنوع این مدل دوچرخه در بازار بسیار زیاد بوده و قطعات آن کاملاً در دسترس هستند.

انواع مدل‌های دوچرخه ۲۶

دوچرخه ۲۶ در مدل‌های شهری، کوهستان و دو منظوره طراحی و تولید می‌شود.

  • دوچرخه‌های شهری ۲۶ برای عبور از مسیرهای آسفالت شهری طراحی شده و سبک و سریع هستند. قیمت دوچرخه‌های ۲۶ شهری از سایر سبک‌های ارزانتر است.
  • دوچرخه‌های کوهستان ۲۶ برای صعود از مسیرهای ناهموار کوهستانی با شیب‌ها و پیچ‌های تند و باریک طراحی شده‌اند. این سبک دوچرخه به تجهیزات فنی خاصی از جمله سیستم تعلیق، ترمز و فرمان عریض و مستقیم مجهز شده است.
  • دوچرخه‌های سبک دو منظوره هم برای عبور از هر دو مسیر طراحی شده و ترکیبی از دو سبک قبل هستند. این دوچرخه‌ها به دنده سنگین، سیستم تعلیق جلو و لاستیک‌های عاج دار پهن مجهز شده‌اند.

از معتبرترین برندهای تولید کننده دوچرخه ۲۶ می‌توان به جاینت، ویوا، المپیا و فلش اشاره کرد. محصولات این برندها از کیفیت بالا، سواری مطلوب، دوام و ماندگاری بالا، راندمان حداکثری در کنار قیمت معقول برخوردار هستند. قیمت دوچرخه‌های سایز ۲۶ برند جاینت از دیگر برندها بالاتر است.

دوچرخه ۲۶ برای چه کسانی مناسب است

در حال حاضر دوچرخه ۲۶ بیشتر برای افرادا نوجوان تازه کار مناسب است. این سایز دوچرخه برای دوچرخه سواران مبتدی به عنوان یک دوچرخه استارتر، تفریحی و آموزشی شناخته می‌شود. پس اگر قصد یادگیری دوچرخه سواری را دارید یا دوچرخه سواری را به عنوان یک ورزش هوازی غیر حرفه‌ای دنبال می‌کنید این سایز دوچرخه می‌تواند برای شما مناسب باشد.

شناخت-و-قیمت-دوچرخه-27.5

شناخت و قیمت دوچرخه ۲۷.۵

به محصولاتی اطلاق می‌شود که قطر خارجی چرخ آن‌ها ۲۷.۵ اینچ است. تولید و عرضه دوچرخه ۲۷.۵ اولین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی در ساخت دوچرخه مورد استفاده قرار گرفت. وزن کم، راحتی در هندلینگ، شتاب گیری مناسب، مصرف بهینه انرژی و افزایش کنترل سوارکار بر هدایت دوچرخه از ویژگی‌های این سایز چرخ است. در این سایز همانند سایز ۲۶ عوامل زیادی هستند که بر روی قیمت دوچرخه تاثیر دارند. به طور کلی قیمت دوچرخه متشکل از هزینه‌های مربوط به قطعات و تنه است. اما از آنجا که در حال حاضر اکثر دوچرخه‌های ساخته شده با قطعات رده بالا که استفاده دومنظوره دارند با سایز ۲۷.۵ عرضه می‌شوند، شاهد هستیم که قیمت دوچرخه ۲۷.۵ محدوده بسیار وسعی از چند میلیون تا چند صد میلیون تومان دارد! اما شما می‌توانید بر اساس مسیرهایی که در آن پدال می‌زنید اقدام به انتخاب یک دوچرخه با قیمت مناسب بنمایید.

این سایز چرخ مزایای چرخ ۲۹ را دارد، اما در سایز ۲۷.۵، برای بازی کمک فنر عقب و عملکرد طبق قامه جلو فضای بیشتری وجود دارد. از مشهورترین برندهای تولید کننده دوچرخه سایز ۲۷.۵ می‌توان به جاینت، ویوا، اسکات و غیره اشاره کرد. جاینت بهترین برند تولید کننده دوچرخه‌های ۲۷.۵ است. کیفیت و راندمان بالا از ویژگی‌های محصولات این برند است.

انواع مدل‌های دوچرخه ۲۷.۵

دوچرخه ۲۷.۵ بر اساس سبک سواری دوچرخه سواران به دو نوع کوهستان و دو منظوره دسته بندی می‌شود.

  • از آنجایی که دوچرخه‌های ۲۷.۵ در مسیرهای کوهستانی گشتاور و شتاب بیشتری ایجاد می‌کنند، بهره وری بیشتری در این مسیرها دارند. دوچرخه‌های کوهستان ۲۷.۵ دارای دو شاخ بلندتر با میزان تراول بیشتر هستند. این طراحی به منظور قدرت مانور بیشتر برای طی ناهمواری‌ها بدون ایجاد آسیب انجام شده است.

دوچرخه‌های دو منظوره سایز ۲۷.۵ از نظر ظاهری شباهت بسیاری به دوچرخه‌های کوهستان دارند. تفاوت اصلی این دو سبک در فریم و سطح تجهیزات آن‌ها است. این سبک دوچرخه به افرادی که قصد عبور مداوم از مسیرهای شهری را دارند و گاهی هم از مسیرهای کوهستانی صعود می‌کنند، توصیه می‌شود.

دوچرخه ۲۷.۵ برای چه کسانی مناسب است

دوچرخه ۲۷.۵ برای مسیرهای دو منظوره شهری و کوهستانی طراحی شده و برای افرادی با قد ۱۷۵ تا ۱۸۰ سانتی متر مناسب است. این سایز دوچرخه هم به عنوان دوچرخه تفریحی و هم به عنوان دوچرخه حرفه‌ای برای شرکت در مسابقات می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

تفاوت-دوچرخه-26-و-دوچرخه-27.5

تفاوت دوچرخه‌های ۲۶ و ۲۷.۵

دوچرخه‌های ۲۷.۵ دارای گشتاور و سرعت بالاتر، بازدهی بالاتر در مسیرهای ناهموار و آفرودی و میزان مصرف انرژی کمتر در مسیرهای طولانی هستند. به منظور افزایش کیفیت پدال زدن در هندسه این دوچرخه تغییرات کوچکی ایجاد شده است.  دوچرخه ۲۷.۵ در مقایسه با دوچرخه ۲۶، در شتاب گیری بهتر عمل می‌کند. از مزیت‌های افزایش قطر چرخ می‌توان به کاهش زاویه حمله دوچرخه اشاره کرد. این ویژگی در عبور از موانع در مسیرهای ناهموار کارآمد است. همچنین کنترل دوچرخه در مسیرهای سرپایینی و شیب دار را راحت‌تر می‌کند.  از دیگر مزیت‌های افزایش قطر چرخ دوچرخه می‌توان به افزایش سطح تماس لاستیک آن با زمین، بهبود شتاب گیری، افزایش سرعت و بهبود کنترل دوچرخه اشاره کرد. در نتیجه کنترل دوچرخه‌های ۲۷.۵ راحت‌تر از ۲۶ است.

دوچرخه ۲۶ شتاب اولیه بالاتر اما سرعت کمتری در مقایسه با دوچرخه‌های ۲۷.۵ دارد. همچنین فرمان پذیری و سطح پایداری و کنترل آن‌ها در سرعت‌های بالا کمتر است. فاصله میل لنگ تا محورها و فاصله محوری دوچرخه‌های ۲۷.۵ بیشتر بوده و به همین دلیل پایداری آن‌ها بیشتر است.  عبور از سراشیبی‌ها توسط دوچرخه‌های ۲۶ کمی ترسناک است و دوچرخه سوار باید به شدت بر هدایت دوچرخه کنترل داشته باشد. همچنین گستره دید دوچرخه سوار کمتر است چون در وضعیت پایین‌تری قرار می‌گیرد.

دوچرخه‌های ۲۷.۵ سریع‌تر و چابک‌تر به نظر می‌آیند. دوچرخه سوار می‌تواند در سراشیبی‌ها استارت‌ها و شوک‌های وقفه‌ای خوبی داشته باشد. پایداری در سرعت‌های بالا، شتاب ثانویه بی نظیر و سرعت حداکثر از جمله ویژگی‌های این دوچرخه است که یک سواری مطلوب را برای دوچرخه سوار به همراه دارد. شتاب گیری اولیه در این سایز دوچرخه نیاز به نیرو محرکه انسانی کمتری در مقایسه با سایز ۲۶ دارد.

مقایسه قیمت دوچرخه ۲۶ و ۲۷.۵

به طور کلی قیمت دوچرخه به سایز چرخ آن بستگی ندارد و متأثر از عوامل دیگری از جمله برند تولید کننده، جنس فریم و تجهیزات به کار رفته در آن است. در حالت کلی با در نظر گرفتن اینکه تمام قطعات و تنه در هر دو سایز یکسان باشند باید گفت که قیمت دوچرخه ۲۶ و ۲۷.۵ یکسان خواهد بود و یا اینکه تفاوت قیمت بسیار اندک است. دانستن این مطلب برای هر فردی که قصد خرید دوچرخه دارد بسیار مهم و ضروری است. اما مورد دیگر به نوع استفاده نیز باز می‌گردد. از آن‌جا که اکثر دوچرخه‌های آماتوری و ابتدایی با سایز ۲۶ تولید و عرضه می‌گردند بنابراین قیمت دوچرخه ۲۶ ارزانتر خواهد بود. در مورد محصولات ۲۷.۵ نیز به همین منوال شاهد هستیم که اکثر تولدات حرفه‌ای با لوازم رده بالا سایز ۲۷.۵ هستند بنابراین قیمت دوچرخه ۲۷.۵ بالاتر و گرانتر خواهد بود.  

  • خرید دوچرخه‌های ۲۶ و ۲۷.۵ از آریا چرخ

فروشگاه آریا چرخ بهترین و معتبرترین مرکز فروش و عرضه انواع دوچرخه ۲۶ و ۲۷.۵ از بهترین برندهای روز دنیا است. برای خرید انواع دوچرخه در سایزهای ۲۶ و ۲۷.۵ از برندهای جاینت، ویوا، المپیا و غیره می‌توانید به سامانه اینترنتی این مجموعه به نشانی https://arya-charkh.ir/ مراجعه کنید.

کد خبر: ۱۹۵٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • گرشا محسنیان IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      9 0
      متاسفانه موقع خرید هیچ فروشنده ای درست و دقیق راهنمایی نمی کنه. فقط سعی میکنن با یکسری اطلاعات ناقص آدم رو سمت دوچرخه که میخوان ببرن. من هم همین مشکل را داشتم و اول یک دوچرخه 26 گران خریدم. بعدش که کمی تحقیق کردم و دوچرخه 27.5 گرفتم واقعا دیدم سواری 27.5 بهتره.
    • Attieh IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      5 1
      سلام سپاس فراوان ؛بسیار عالی ،کامل جامع بود ???