۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
نرم افزار های کاربردی برای بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته

نرم افزار های کاربردی برای بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای پیگیری موضوعی به بازدید فیلم دوربین مداربسته بپردازید و با تاریکی تصویر، سفید بودن تصویر دوربین مدار بسته و یا نویزی بودن آن رو به رو شوید.

به گزارش بازار، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای پیگیری موضوعی به بازدید فیلم دوربین مداربسته بپردازید و با تاریکی تصویر، سفید بودن تصویر دوربین مدار بسته و یا نویزی بودن آن رو به رو شوید. در اینصورت عملا نمی توانید از فیلم های دوربین مداربسته استفاده کنید و به دنبال راهی برای افزایش کیفیت دوربین مداربسته هستید. 

فرقی نمی کند دوربین مورد استفاده شده شما؛ آنالوگ یا دیجیتال باشد؛ در هرصورت نرم افزارهای زیادی برای بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته وجود دارد که ممکن است به صورت امکانات دوربین از قبل روی آن نصب شده باشد و یا اینکه خود شما با نصب نرم افزار بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته ؛ این مشکل را حل کنید. با ما همراه باشید تا در این مقاله به معرفی نرم افزار برای بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته بپردازیم. 

نرم افزار های کاربردی برای بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته

راه حل های افزایش وضوح تصویر دوربین مداربسته

  1. تکنولوژی DIS

یکی از مشکلاتی که بعضا در فیلم های دوربین مداربسته وجود دارد؛ نویزهایی است که مشاهده می شود. فناوری DIS این نویزها را که حاصل لرزش دوربین در محل های پر تنش (همچون کنار جاده؛ تجهیزات کارخانه ها؛ دکل ها و غیره) است، به حداقل می رساند. لرزش دوربین مداربسته در این محل ها که در معرض وزش باد هستند؛ باعث تاری تصاویر و پرش آن و در نهایت کیفیت پایین دوربین مداربسته می شود. 

فناوری DIS علاوه بر بالا بردن کیفیت و کاهش نویزهای فیلم دوربین مدار بسته ؛ ویژگی های زیر را دارد:

  •  تنظیم درجه حرارت با بازه‌ی -۴۰ تا +۷۰ درجه سانتی‌گراد
  • قابلیت کنترل و تنظیم نور در شب
  • اسکن تصاویر متحرک مانند وسایل نقلیه
  •  رزولوشن بالای تصاویر

۲.فناوری WDR و DWDR

یکی از مهمترین ویژگی ها برای تصاویر مناسب از دوربین مداربسته ؛ زاویه و نور دوربین های مداربسته است. منظور از نور در اینجا، نور و زاویه ی آن در اطراف شخص است. چرا که بسیاری از مواقع، فیلمی که از شخص هنگام ورود به یک مکان ضبط شده است، بسیار تاریک بوده و تکنولوژی  WDR برای رفع این موضوع به میان آمده است تا با بالا بردن کیفیت فیلم های دوربین مداربسته ، تاثیر بسازیی در کاربردی کردن فیلم های ضبط شده داشته باشد.

بیشتر بخوانید : امنیت خانه را با این ۶ روش افزایش دهید

این فناوری تنها با قرار دادن چیپ CDD در دوربین های مداربسته ؛ باعث افزایش کیفیت فیلم ها شده است اما در دوربین هایی که مجهز به این چیپ نیستند؛ می توان با نصب نرم افزار DWDR همان تکنولوژی را مقرون به صرفه تر پیاده سازی کرد. با این حال ذکر این نکته لازم است که همچنان کیفیت تصاویر با استفاده از WDR بیشتر از کیفیت تصاویر با تکنولوژی DWDR است.

نرم افزار های کاربردی برای بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته

۳.تکنولوژی IR-CUT FILTER

شاید برایتان سوال شده باشد چرا در دوربین مدار بسته دید در شب ، رنگ و نور تصاویر غیر طبیعی است؟ دلیل این موضوع این است که ساختار دوربین مداربسته دید در شب دارای ساختاری بوده که در کنار امواج نور مرئی، از امواج مادون قرمز یا IR نیز استفاده کرده تا بتواند قادر به ضبط و نمایش تصاویر در شب باشد. این ویژگی سبب می شود تا در طول روز حجم زیادی از امواج مادون قرمز غیر ضروری جذب شده که منجر به غیر طبیعی بودن رنگ و نور تصاویر می شود.

راهکار فیلتر IR CUT برای رفع این مشکل این است که اقدام به کنترل نورهای ورودی کند. پیاده سازی این تکنولوژی به این صورت است که با اجازه دادن به نور مرئی برای جذب و از طرفی مانع شدن از عبور نور مادون قرمز منجر به افزایش کیفیت دوربین مداربسته می گردد. در حقیقت این تکنولوژی سبب می گردد در طول شب  LEDهای IR دوربین فعال و IR CUT غیر فعال گردد.

بیشتر بخوانید : اهمیت استفاده از دوربین مداربسته برای ساختمان و سایر اماکن؛ چرا و به چه علت؟

۴.فناوری Super Low Illustratio

یکی از مشکلاتی که لنزهای دید در شب IR دارند؛ برد محدود آنهاست. همین موضوع سبب شده استفاده از دوربین‌های مداربسته در مکان‌های بسیار وسیع عملا کاربردی نداشته باشد. راهکار حل این موضوع برای بالا بردن کیفیت فیلم دوربین مدار بسته ؛ صرفا کم کردن نیاز به نور است. تکنولوژی Super Low Illustratio کمک میکند تا در نور کم محیط هم تصاویر، باکیفیت ضبط شوند که این موضوع را با کم کردن نیاز به نور برای تصویربرداری رقم میزند. 

لینک نرم افزار افزایش کیفیت دوربین مدار بسته

اگر به دنبال یک راه حل ساده برای افزایش کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته هستید؛ تنها می توانید با نصب نرم افزار VIDEO CLEANER تا ۳۰ درصد کیفیت تصاویر را بهبود بخشید. این موضوع را مدنظر داشته باشید که امکان بالا بردن کیفیت تصاویر تا ۱۰۰% وجود نداشته و شما تنها می توانید این موضوع را تا حدی افزایش دهید. دلیل آن هم این است که بخش قابل توجهی از تصویر؛ هنگام ضبط تصاویر بی کیفیت توسط دوربین مدار بسته پاک می گردد. شما می توانید با نصب نرم افزار VIDEO CLEANER تا حدی از وضوع را در تصاویر ضبط شده دستیابید. برای این موضوع از طریق این لینک اقدام کنید. 

جمع بندی

با در نظر گرفتن تمام مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم؛ توجه داشته باشید که دستیابی به کیفیت دلخواه تصاویر دوربین مدار بسته ؛ تنها در زمانی اتفاق می افتد که شما اقدام به خرید دوربین مداربسته مناسب کرده باشید. آریا هوشمند تمامی دوربین های مداربسته خود را با بهترین کیفیت به مشتریان خود عرضه کرده و در زمینه ارائه و نصب آن؛ خدمات خوبی به شما عزیزان ارائه می کند. همچنین اگر علاقه مند به خرید دوربین مداربسته ایرانی هستید؛ می توانید همین حالا از طریق مشاوران آریا هوشمند اطلاعات مورد نیاز خود را دست پیدا کنید.

منبع : مجله تکنولوژی و هوشمند آریاهوشمند

کد خبر: ۱۹۵٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha