۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
امنیت خانه را با این ۶ روش افزایش دهید

امنیت خانه را با این ۶ روش افزایش دهید

امنیت خانه فقط به معنای اقدامات پیش‌گیرانه برای مقابله با سارقان نیست. ایمنی ابعاد مختلفی دارد که لازم است به همه‌ آن‌ها فکر کنیم و از پیش برای آن‌ها چاره بیندیشیم.

به گزارش بازار، امنیت خانه فقط به معنای اقدامات پیش‌گیرانه برای مقابله با سارقان نیست. ایمنی ابعاد مختلفی دارد که لازم است به همه‌ی آن‌ها فکر کنیم و از پیش برای آن‌ها چاره بیندیشیم. این ابعاد به زمان‌هایی که ما در خانه هستیم محدود نمی‌شوند و لازم است به فکر زمان‌هایی نیز باشیم که خارج از خانه هستیم. امنیت هم جنبه مالی و جانی دارد و هم جنبه‌ی روانی. برقراری امنیت در خانه و خانواده شاید مهم‌ترین اولویت هر انسانی در زندگی‌اش است، چون پایه و اساس ادامه یک زندگی سالم و پایدار است و به افراد فرصت می‌دهد بلندپروازی کنند و برای حال و آینده خود برنامه‌ریزی داشته باشند. در ادامه با روش‌هایی که خانه را از جنبه‌های مختلفی ایمن می‌کند آشنا می‌شویم.

۱. دوربین مدار بسته را درست نصب کنید!

استفاده از دوربین مدار بسته برای افزایش امنیت خانه یکی از روش‌های ایمن‌سازی است. البته اعلام آن روی یک دیوار عمومی خانه نیز می‌تواند در سارقان دلهره ایجاد کند. اما دوربین‌های مدار بسته را چگونه نصب کنیم که بالاترین کارایی را داشته باشند؟ باید کاری کنید که اصطلاحا دوربین بتواند دوربین را ببیند! یعنی چند دوربینی که کار می‌گذارید بتوانند علاوه بر تصویربرداری از محیط، از وضعیت حداقل یکی از دوربین‌های دیگر به ما اطلاعات دهند. در این حالت اگر سارقی قصد داشته باشد دوربینی را غیرفعال کند، تصویر او در دوربینی دیگر ثبت می‌شود و اگر فرصت کافی داشته باشیم می‌توانیم جلوی او را بگیریم. اگر حضور نداشته باشیم هم می‌توانیم دست کم شناسایی او را با این روش آسان‌تر کنیم. دوربین ها را می‌توانید نزدیک درهای ورودی نصب کنید.

۲. از جک پارکینگی استفاده کنید

درب های پارکینگی که با ریموت باز و بسته می‌شوند هم هنگام ورود و خروج اتومبیل شما کارتان را آسان می‌کنند، هم جلوی سارقان را از جنبه های مختلفی می‌گیرند. فرض کنید سارقی کمین کرده باشد تا پس از خروج شما از اتومبیل تان برای بستن در پارکینگ، خودروی شما را بدزدد و یا کمین کرده باشد به محض خروج شما با خودرو، وارد پارکینگ شود و از این طریق به واحدها را پیدا کند. از طرفی اگر خلاص کن جک پارکینگی با کلید باشد، حتی وقتی برق را سارق قطع نماید، نمی‌تواند بدون داشتن کلید، جک را رها کند تا در باز شود. البته از قفل برقی موقع نصب جک استفاده کنید تا بدون ریموت نتوان درب را باز کرد. نوع با شاسی این قفل ها هم در بازار وجود دارد اما بهتر است نوع بدون شاسی را تهیه کنید تا امنیت قفل خود را ارتقا دهید.

۳. پنجره ها را فراموش نکنید

اگر از درب ها که روش اصلی نفوذ سارقان به خانه ما هستند بگذریم، به پنجره ها می‌رسیم. پنجره ها در جایگاه دوم روش ورود سارقان به خانه قرار دارند. لازم است حتما به کیفیت یراق آلات و چفت‌ها و گیره‌های پنجره‌ها توجه کنید و در صورت نیاز آن‌ها را با محصول جدید جایگزین کنید. از محافظ‌های فلزی توری نیز می‌توانید استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جای پنجره های ساده و مرسوم، از پنجره دو جداره ضد سرقت استفاده کنید. پنجره دو جداره اگرپروفیل در و پنجره استاندارد و با کیفیت داشته باشد، بسیار مقاوم است و به این راحتی ها تخریب نمی‌شود. در طراحی پنجره دو جداره نیز لازم است زهوار آن از داخل باشد تا سارقان نتوانند آن را در آورند. در پنجره دو جداره خود می‌توانید از شیشه های ضد سرقت استفاده کنید. شیشه های ضد سرقت دو جداره دو مدل لمینت شده و ضد گلوله دارند. مدل لمینت شده دو لایه بیرونی و داخلی دارد که لایه بیرونی خود دو لایه شیشه دارد که با پلی وینیل بوتیرال به هم چسبیده اند. لایه داخلی هم یک شیشه سکوریت دارد. شیشه ضد گلوله نیز به این دلیل که آزمایش های پرتاب از ارتفاع و غیره را پشت سر می‌گذارند، به خوبی از اموال شما مراقبت می‌کنند.

امنیت خانه را با این ۶ روش افزایش دهید

۴. از سامانه‌های ضد سرقت استفاده کنید

منظور از سامانه های ضد سرقت آن‌هایی است که هنگام ورود غیر مجاز فرد یا افرادی، به شما هشدار می‌دهند. این سیستم‌ها انواع مختلفی دارند. برای مثال برخی از آن‌ها هنگام ورود افراد درخواست رمز می‌کنند، یا هویت صاحب خانه را تایید می‌کنند. این سیستم ها زنگ خطر دارند و می‌توانند هم شما را با خبر کنند هم سارق را نگران کنند و فراری دهند. از خوبی های این سیستم ها این است که آتش سوزی را نیز به شما اطلاع می‌دهند و همچنین به کمک اپ های جدید می‌توانید از راه دور روی دستگاه تلفن همراه یا کامپیوتر خود وضعیت منزل‌تان را چک کنید. این سیستم ها دارای سنسور و دوربین و آلارم و پردازنده هستند و برنامه‌ای هوشمند روی آن‌ها نصب می‌شود و معمولا سارقان خطر نمی‌کنند وارد محلی شوند که سامانه‌ای هوشمند دارد.

۵. چند نکته تکمیلی برای ایمن سازی منزل شما

هیچ گاه قفل های مشکل دار را رها نکنید. بلافاصله آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید. همچنین از آیفون تصویری استفاده کنید. چشمی های روی در و زنجیر روی در نیز مفید هستند. در نظر داشته باشید چون سارقان در تاریکی راحت‌تر عمل می‌کنند، نقاط کور و گوشه‌های حیاط و پارکینگ را روشن نگه دارید. نورپردازی درست و کم‌مصرف با لامپ‌های LED می‌تواند به شما در این کار کمک زیادی کند. هنگامی که قصد سفر دارید نیازی نیست همه را از تصمیم خود با خبر کنید. متاسفانه اطلاعات درباره تاریخ سفر شما دهان به دهان می‌چرخد و به گوش سارقان آشنا می‌رسد. همچنین اشیای قیمتی خود را در گاو صندوق نگهداری کنید چون حتی سارقان حرفه‌ای نیز در باز کردن یا خارج کردن گاو صندوق ها به مشکل برمی‌خورند. بهتر است هنگام سفارش اینترنتی غذا، برای دریافت آن خودتان بروید پایین و با باز نکردن درب اصلی ساختمان، اجازه ورود افراد متفرقه به خانه را ندهید.

۶. ایمنی فقط در برابر سرقت نیست

همان‌طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، ایمنی تنها برای مقابله با دزدان نیست. خوب است با رعایت چند نکته، ایمنی روانی و جانی خود را افزایش دهیم. خوب است داخل واحد خود حداقل یک کپسول آتش نشانی پودری داشته باشید تا در صورت بروز شعله‌ی آتش، بلافاصله آن را خاموش کنید. همچنین بهتر است به جای استفاده از بخاری‌های گازی قدیمی، بخاری‌های ایمن جدید تهیه کنید یا از سیستم های گرمایشی مدرن استفاده کنید. خوب است با یک بار پرداخت قیمت پنجره دو جداره خانه خود را در برابر گرد و خاک و باد و باران و طوفان عایق کنید.

کد خبر: ۱۳۱٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha