۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
ضرورت توجه ویژه به بهینه‌سازی مصرف سوخت در برنامه هفتم
عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد

ضرورت توجه ویژه به بهینه‌سازی مصرف سوخت در برنامه هفتم

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید بهینه‌سازی مصرف سوخت در برنامه هفتم توسعه به خوبی دیده شود، گفت: همچنین باید درصد تحقق برنامه هفتم بیش از برنامه ششم باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سنگدوینی به ضروریاتی که در برنامه هفتم توسعه در حوزه انرژی باید به آن توجه ویژه شود اشاره کرد و گفت: از آنجا که کمبود انرژی به یکی از مسائل مهم در جهان و ایران تبدیل شده لذا عدم توجه به این مهم در برنامه‌های توسعه‌ای ما را در آینده بیش از اکنون دچار مشکل می‌کند بنابراین توجه به مسائل پیرامون انرژی اعم از توسعه و بهینه‌سازی ضروری است هرچند باید تلاش کرد که تا درصد اجرا و تحقق برنامه هفتم بیش از برنامه ششم باشد چراکه برنامه ششم توسعه در بهترین حالت تنها ۳۰ درصد اجرایی شده است و این یعنی صرفا تدوین برنامه راهگشا نیست و باید در راستای جرای این برنامه‌ها تلاش کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه هفتم باید مسائلی را در اولویت قرار داد که در برنامه ششم آنطور که باید محقق نشده‌اند، افزود: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از برنامه‌های مهمی است که در برنامه ششم توسعه مغفول باقی ماند لذا توجه مجدد به آن با رویکرد اجرایی قوی در برنامه هفتم ضروری است.

وی ادامه داد: همچنین جلوگیری از خام فروشی با توسعه پالایشگاهی و تولید فرآورده و صادرات آن به مراتب برای ما ارزشمندتر است، ضمن آنکه باید بهینه‌سازی مصرف سوخت در برنامه هفتم توسعه به خوبی دیده شود و ابزار لازم برای این مهم را در برنامه ببینیم و صد البته این ابزار را در اختیار مردم قرار داده شود.

سنگدوینی معتقد است کاهش شدت مصرف برق با افزایش بهره‌وری وسایل سرمایشی و اصلاح شیوه ساختمان‌سازی باید مورد توجه قرار گیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید برنامه‌ای تدوین شود که امکان اجرایی و عملیاتی شدن آن وجود داشته باشد بنابراین این برنامه باید مبتنی بر واقعیت‌ها باشد نه آمال‌ها و آرزوها، ضمن آنکه باید منابع قابل وصول برای برنامه‌ هفتم توسعه دیده شود نه آنکه بگویم منابع آن در آینده تامین شود.

کد خبر: ۱۹۴٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha