۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۶
ابراز امیدواری عراق به دوری بازار نفت از اقدام‌های سیاسی

ابراز امیدواری عراق به دوری بازار نفت از اقدام‌های سیاسی

وزیر نفت عراق خواهان سیاست‌زدایی از بازارهای جهانی نفت خام شد.

به گزارش بازار، حیان عبدالغنی روز دوشنبه (۲۱ آذرماه) گفت: عراق امیدوار است که عوامل اقتصادی تنها تأثیرگذار بر قیمت نفت باقی بماند و مایل است از بحران در بازار جهانی نفت جلوگیری کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر اعمال طرح سقف قیمتی برای نفت روسیه از سوی اعضای گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا بر نفت روسیه و کاهش احتمالی تولید نفت از سوی مسکو به‌عنوان اقدامی تلافی‌جویانه گفت: ما امیدواریم دیگر شاهد سیاسی شدن نفت نباشیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به‌تازگی در واکنش به طرح سقف قیمتی برای نفت این کشور ضمن تهدید احتمالی به کاهش تولید و غیرعقلانی توصیف کردن این طرح گفت: این طرح به فروپاشی جهانی صنعت نفت و سپس افزایش فاجعه‌بار قیمت‌ها منجر می‌شود.

کشورهای عضو گروه هفت و استرالیا روز جمعه (۱۱ آذرماه) پس از غلبه بر مقاومت برخی اعضای اتحادیه اروپا به‌ویژه لهستان، بر سر تعیین سقف قیمت ۶۰ دلاری برای محموله‌های دریایی صادرات نفت خام روسیه به توافق رسیدند.

طرح سقف قیمتی به اعضای اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد محموله‌های دریایی نفت خام روسیه را با رعایت سقف قیمت ۶۰ دلاری وارد کنند، اما در صورت رعایت نشدن این سقف، خریداران نفت روسیه از خدمات شرکت‌های کشتیرانی، بیمه و بیمه‌ اتکایی برای حمل محموله‌های نفت این کشور منع می‌شوند.

کد خبر: ۱۹۳٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha