۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
طرح‌های ایستگاه‌های پمپاژ ایلام در حال فرسوده شدن هستند
نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس:

طرح‌های ایستگاه‌های پمپاژ ایلام در حال فرسوده شدن هستند

ایلام- نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس با اشاره به اینکه طرح های ایستگاه‌های پمپاژ استان در حال فرسوده شدن هستند، گفت: این طرح‌ها نیازمند تخصیص اعتبار هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، بهزاد علیزاده صبح یکشنبه در بازدید از طرح های ایستگاه پمپاژ ایلام به همراه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: ایستگاه های پمپاژ آب استان به علت فرسودگی نیازمند تخصیص اعتبار ویژه برای بروزرسانی سیستم ها هستند.

وی گفت: یک هزار میلیارد تومان از محل تهاتر املاک اراضی جهاد کشاورزی با قرارگاه خاتم برای توسعه زیربخش های کشاورزی به استان ایلام اختصاص یافته است.

علیزاده به طرح احیای اراضی کشاورزی دهلران و خوزستان از محل سد کرخه اشاره کرد و افزود: در حوزه استان ایلام ۱۱ هزار هکتار از این طرح باقی مانده و کار مطالعاتی این پروژه نیز تمام شده است که باید با نگاه ویژه کمیسیون کشاورزی و هیات دولت فارغ از اراضی باقیمانده خوزستان، سهم استان ایلام تکمیل شود.

نماینده مردم با انتقاد از سرانه پایین گلخانه ها در استان ایلام، یادآور شد: کشت گلخانه ای در ایلام با توجه به استعداد بالای این استان در کشت این محصولات امکان ارتقا و توسعه دارد و باید از ۱۵ به ۱۰۰ هکتار افزایش یابد.

علیزاده تاکید کرد: دامداران و مرغداری ها به علت نرخ بالا و کمبود نهاده ها آسیب جدی دیده اند که باید حمایت شوند ، همچنین عدم وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی قوی در استان از دیگر چالش های کشاورزی استان است.

کد خبر: ۱۹۳٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha