۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
پروازهای صبحگاهی و شامگاهی در اردبیل برقرار شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

پروازهای صبحگاهی و شامگاهی در اردبیل برقرار شد

اردبیل- نیکزاد، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای صبحگاهی و شامگاهی فرودگاه اردبیل راه‌اندازی شد.

علی نیکزاد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال‌های اخیر به دنبال تجهیز و راه‌اندازی فرودگاه اردبیل در بخش‌های مختلف و رایزنی با شرکت‌های هوایی، سعی کردیم تا پروازهای اول صبح و آخر شب را به مقصد فرودگاه اردبیل راه‌اندازی کنیم که بالاخره این فرآیند از فردا در فرودگاه اردبیل آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعداد پروازهای فرودگاه اردبیل روزانه به ۲۷ سورت پروازی افزایش یافته و پروازهای هشت صبح در اولین ساعات انجام شده و در پایان روز نیز در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه پرواز به مقصد اردبیل انجام می شود که امکان ماندگاری هواپیما نیز در فرودگاه اردبیل مهیا شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش ما بر این است تا علاوه بر افزایش پروازهای مستقیم اردبیل به تهران، به سایر مناطق کشور نیز پروازهایی را از اردبیل دایر کنیم که در این زمینه رایزنی ها همچنان ادامه دارد.

نیاز پروژه راه آهن به منابع اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی

نیکزاد در مورد آخرین وضعیت راه آهن اردبیل نیز افزود: این مسیر ۱۸۵ کیلومتری که از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است، با شرایط خاص در حال تکمیل و تجهیز است که ۱۲۰ کیلومتر از این مسیر نیز ریل‌گذاری شده است.

وی نیاز این پروژه را به منابع اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی یادآور شد و خاطرنشان کرد: بخشی از این منابع از طریق فاینانس بانکی تأمین شده و از محل سفر رئیس جمهور نیز ۲۴۰ میلیارد تومان منابع به صورت نقد برای راه آهن تزریق شده و یا در مرحله تأمین است.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی بر این است تا در نیمه اول سال آینده راه آهن اردبیل – میانه به شکل کامل تکمیل و آماده بهره‌برداری شود که در این زمینه اقدامات مؤثر برای پیگیری طرح انجام شده است.

اخذ مجوز صادرات ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی با تعرفه بسیار پایین

وی از افزایش صادرات سیب‌زمینی از گمرکات استان خبر داد و بیان کرد: مجوز صادرات ۱۰۰ هزار تن محصول در گام نخست با تعرفه بسیار پایین گرفته شده و تلاش ما بر این است تا این روند ادامه پیدا کند.

نیکزاد تولید مازاد ۴۰۰ هزار تن سیب‌زمینی را در استان اردبیل یادآور شد و ادامه داد: قرار شده در مراحل بعد نیز تا ۲۰۰ هزار تن مجوز صادرات سیب‌زمینی از گمرکات استان گرفته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی میزان تولید سیب‌زمینی را در استان اردبیل ۸۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۴۰۰ هزار تن آن نیاز استان به ویژه واحدهای فرآوری است و ۴۰۰ هزار تن مازاد تولید داریم که قطعا به فکر صادرات داخلی و خارجی این محصول هستیم.

کد خبر: ۱۹۲٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha