۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
اختصاص ۱۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال برای طرح‌های پیشران اردبیل
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اختصاص ۱۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال برای طرح‌های پیشران اردبیل

اردبیل- شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: ۱۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رئیس‌جمهور به اجرای طرح‌های پیشران و اساسی استان اختصاص یافته است.

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تامین بودجه لازم برای راه‌آهن اردبیل - میانه جزو اولویت‌های اساسی بوده و به همین منظور ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تامین شده است. طبق برآورد به عمل آمده اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه محقق شده و با تلاش‌های به عمل آمده این پروژه جزو پروژه‌های فعال بوده و مشکلی در تامین اعتبار نداریم که به همین منظور درصدد هستیم تا تخصیص اعتبارات در زمان مقرر انجام شود.

وی بیان کرد: اجرای طرح اتصال راه‌آهن اردبیل - میانه به پارس‌آباد نیز از اهم پروژه‌هایی است که با جدیت پیگیری می‌شود و در این زمینه برای تحقق اجرای این طرح به دنبال صدور مجوز تامین اعتبار هستیم که این مسئله در دستور کار قرار گرفته و امید می‌رود با اقدامات به عمل آمده برنامه‌های مورد نظر اجرایی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: افزایش ۳.۵ برابری اعتبارات طرح‌های چهار خطه‌سازی جاده‌های استان اردبیل با ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار محقق شده که نشان از توسعه استان در آینده‌ای نزدیک است.

شایقی تصریح کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۲ با هدف تدوین برنامه هفتم توسعه در اردبیل با اجرای ۲۲ مصوبه در کارگروه زیربنایی استان به تایید نهایی رسیده و امیدواریم بتوانیم اجرای طرح‌های تولیدی و زیربنایی را در حوزه تولید و هدف ایجاد واحدهای تولیدی جدید رقم بزنیم که این مسئله به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

وی اظهار کرد: صد درصد اعتبارات سال گذشته جذب و پرونده اعتبارات بسته شد و در حال حاضر تلاش برای جذب اعتبارات امسال با جدیت ادامه دارد و با توجه به این که ابلاغ اعتبارات در طول ۲ ماه گذشته در حال انجام است امید می‌رود بتوانیم اجرای طرح‌های عمرانی را با سرعت اجرایی بالا ادامه دهیم و تلاش برای جذب اعتبارات امسال آغاز شده است.

شایقی اظهار کرد: مرحله اول ابلاغ اعتبارات ۱۴۰۱ در ۲ ماه گذشته انجام شده و در آذرماه شاهد آغاز مرحله دوم ابلاغ اعتبارات سال ۱۴۰۱ هستیم تا طرح‌های عمرانی با توجه به پایان فصل کاری سرعت اجرایی بیشتری بگیرد که به همین منظور انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب اعتبارات تلاش لازم و همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رئیس‌جمهور به اجرای طرح‌های پیشران و اساسی استان در نظر گرفته شده و اختصاص یافته که تحول اساسی در استان به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۱۹۱٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha