۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹
آغاز پرداخت تسهیلات مسکن روستایی توسط بانک مسکن| ملی، صادرات و ملت ابلاغیه دولت را نمی بینند!
«بازار» گزارش می دهد

آغاز پرداخت تسهیلات مسکن روستایی توسط بانک مسکن| ملی، صادرات و ملت ابلاغیه دولت را نمی بینند!

در حالیکه اصلاحیه مصوبه وام مسکن روستایی از سوی دولت و معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده هنوز ۳ بانک ملی، صادرات و ملت از اعطای تسهیلات مزبور به نوعی جامانده و تعلل می کنند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: با اضافه شدن بانک مسکن به جمع پرداختی های وام مسکن روستایی جمع بانک های اعطا کننده تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به شش بانک رسید. اگر چه این پرداخت ها هم تا دو روز گذشته با مشکلاتی مثل عدم پذیرش سفته زنجیره ای از سوی شعب و عدم پرداخت وام به متقاضیانی که یک بار ۱۰۰ میلیون تومان گرفته اند مواجه بود اما ابلاغ اصلاحیه مصوبه وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی که در ۱۰ آبان ماه امسال به تصویب دولت رسیده بود راه را برای اعطای وام آسانتر و هموار کرد.

بر اساس مصوبه هیئت دولت، سقف فردی تسهیلات از ابتدای سال ۱۴۰۱ با رعایت مقررات ملی ساختمان برای حداقل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان (برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی) با بازپرداخت ۲۰ سال با نرخ سود ۵ درصد تعیین شد. در این مصوبه مقرر شد تا بانک ها به متقاضیانی که قصد دارند به روش سفته زنجیره ای وام بگیرند تسهیلات اعطا کنند و اینکه اگر متقاضی وام از ۲۴ آبان ماه پارسال تشکیل پرونده داده و حتی ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده بتوانند از این تسهیلات بهره مند شود.

حال با ابلاغ این اصلاحیه دیگر هیچ بانکی نمی تواند بهانه ای مبنی بر عدم ابلاغ اصلاحیه مصوبه دولت داشته باشد. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که از ۹ بانک عامل سه بانک ملت، صادرات و ملی همچنان به تعلل خود در پرداخت تسهیلات مزبور ادامه می دهند.

سید رضا حمیدی مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه تاکنون برای سه هزار واحد مسکونی انعقاد قرارداد صورت گرفته است گفت: با توجه به ابلاغ اصلاحیه مصوبه دولت در ۱۰ آبان ماه، قطعا سرعت پرداخت تسهیلات مسکن روستایی سرعت خوبی خواهد گرفت. در ضمن با این ابلاغیه مشکل پرداخت وام به روش سفته زنجیره ای نیز مرتفع شد.

در حال حاضر با اضافه شدن بانک مسکن به جمع بانک های پرداخت کننده وام تعداد بانک هایی که به متقاضیان تشکیل دهنده پرونده وام اعطا می کنند به عدد ۶ رسید

او در پاسخ به این پرسش که چه بانک هایی هنوز اقدام به پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی نکرده اند ادامه داد: در حال حاضر با اضافه شدن بانک مسکن به جمع بانک های پرداخت کننده وام تعداد بانک هایی که به متقاضیان تشکیل دهنده پرونده وام اعطا می کنند به عدد ۶ رسید.

حمیدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه بانک ملت، صادرات و ملی هنوز به جمع این بانک هایی که وام پرداخت می کنند اضافه نشده اند.

نیکزاد رئیس بنیاد مسکن چند روز پیش اعلام کرده بود که تمام متقاضیانی که از ۲۵ آبان ۱۴۰۰ به بعد پروانه گرفتند و ساخت واحد را شروع کردند مشمول این وام می شوند که برخی افراد ۱۰۰ میلیون تومان را در ابتدای کار دریافت کرده اند و مابه التفاوت آن را هم دریافت خواهند کردند. تاکنون۲ هزار متقاضی دریافت وام داشته اند که آمار خوبی است. بانک های عامل همکاری خوبی داشتند. در سفته زنجیره ای وقفه ای ایجاد شده بود که طی جلسه ای که با وزیر اقتصاد رفع شد و معاون اول رئیس جمهور نیز آنرا ابلاغ کرد.

متقاضیان مسکن روستایی برای وام ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۵ درصد ماهانه ۱.۴ میلیون تومان اقساط پرداخت کنند

آنطور که برآورد شده است مقرر شده تا متقاضیان مسکن روستایی برای وام ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۵ درصد ماهانه ۱.۴ میلیون تومان اقساط پرداخت کنند.

در حال حاضر ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی با اعطای وام مسکن نوسازی و احداث شده اند و قرار است در سال ۱۴۱۰ جشن نوسازی واحدهای مسکونی روستایی برگزار شود.

کد خبر: ۱۹۱٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 11
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      3 0
      باسلام اگر قانون یا آیین نامه ای از طرف دولت ابلاغ شود به بانک ها برای پرداخت وام یا هرچیز دیگر وبانکها زیر بار نروند مگر ضمانت اجرا برای اجرای قوانین و آیین نامه ها از طرف قانون گذار وجود ندارد که بانک ها یا نهادها نتوانند از انجام آن سرباز زنند ؟!
    • ناشناس IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      8 1
      مگر بانکها زیر نظر بانک مرکزی نیستند. چرا مصوبه دولت اجرا نمیکنن. واقعا هر کی برا خودش یه قانونی اجرا می‌کنه.
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      5 0
      سلام وخسته نباشید هنوز در شهرستان عباس آباد مازندران برای ما که در این شهرستان هستیم برگه ۲۰۰ تومنی نمیدن میگن اول روستاها در حالی که ما جز شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هستیم در ضمن بانک صادرات میگه جلوی وام‌ها رو گرفتن ممنون میشم رسیدگی کنید
    • ناشناس IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      15 0
      تا کی باید منتظر بانک صادرات باشیم
    • محمد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      4 0
      ما که میریم هنوز میگن خبری نیست
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      11 1
      بانکی که وام نمیدهد باید کلا نامش را پاک کنند این بانکها با ندادن وام دارنند یه جورایی با افکار جامعه بازی میکنند مثلا من خودم فکر میکنم حتما داره خبری میشه که میترسند وام بدهند
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      3 0
      سلام وخسته نباشید هنوز در شهرستان خوشاب در خراسان رضوی وام ۲۰۰ تومنی نمیدن میگن اول روستاها در حالی که ما جز شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هستیم و یکسال هست که منتظریم. ممنون میشم رسیدگی کنید
    • ناصر IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      5 0
      این همه دستگاه نظارتی ک دارن حقوق میگیرن دارن چکار میکنن ک قیمت مصالح اینجور سر ب فلک کشیده و هیچ ارگان یا نهادی ورود پیدا نمیکنه و بازرسی صورت نمیگیره قیمت یونولیت شده 700 هزارتومان قیمت سیمان شده 80 هزارتومان پ این دستگاهای نظارتی یا این همه مسئول دارن چکار میکنن بعد گذشت یک سال وامی ک پرداخت نشده هیچ قیمت مصالح سر ب فلک کشیده آقایان مسئول شعار دادن رو بیخیال بشید و کار عملو در پیش بگیرید وگرنه همه شعار دادنو خوب بلدن
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      3 0
      سلام رفتیم بنیاد مسکن شهر ستان نایین میگن بخشنامه هیات دولت اومده اما هنوز ابلاغ به بانک و اینکه به هر بانک چه تعداد سهمیه تعلق میگیرد انجام نشده است .به بانک ملی رفتیم میگه هنوز هیچ بخشنامه یا متمم 100 میلیونی به بانک ابلاغ نشده از طرف بانک مرکزی ، خواهشمندیم خبرگزاری ها این موضوع را هرچه سریعتر پیگیری نمایند باتشکر
    • فاطی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      7 0
      سلام چرا بانک صادرات شروع نمیکنه بقیه ک بانک تجارت بودن رفتن گفتن همچین چیزی وجود ندارد
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      4 0
      بانک صادرات چرا نمیده مسئولان پیگیر باشید خواهشا دست مردم چک داریم بدهی داریم بخدا از هرچی زندگیه خسته شدیم