۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
ظرفیت اشتغال کارخانه‌های اردبیل به بالای یک‌هزار نفر می‌رسد| قابلیت احیای ۸۰ واحد راکد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ظرفیت اشتغال کارخانه‌های اردبیل به بالای یک‌هزار نفر می‌رسد| قابلیت احیای ۸۰ واحد راکد

اردبیل- عبداللهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۱۵ کارخانه استان با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفری فعالیت دارند که با تزریق تسهیلات ظرفیت بالای یک هزار نفری رقم می‌خورد.

یاسر عبداللهی‌عابد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اجرای ۸ طرح دانش‌بنیان در اردبیل با تامین تسهیلات ۲۸۸ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۶۸۰ نفر در دستور کار قرار گرفته و بی‌شک اقدامات انجام یافته در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ کارخانه اردبیل با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفری فعالیت دارند، افزود: اگر بتوانیم با تزریق تسهیلات به این کارخانه‌ها ظرفیت بالای یک هزار نفری را ایجاد کنند که بی‌شک این اقدام با اتخاذ تصمیمات اساسی و استفاده از ظرفیت‌های موجود و امکانات با کم‌ترین هزینه محقق خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نرخ بیکاری سرشماری سال ۹۵ به ۱۵.۶ درصد رسیده بود نیازمند تدوین و طراحی نقشه راه اشتغال هستیم تا بتوانیم اشتغال ۴۰ هزار نفری را محقق کرده و در گام‌بندی‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های اساسی در این محور داشته باشیم.

عبداللهی‌عابد اذعان کرد: یک هزار و ۱۵۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل فعالیت دارند که در این زمینه به عنوان یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم به دنبال توسعه تولید و صنعت به عنوان ضرورت‌های اساسی هستیم تا بتوانیم با شناسایی و احصای واحدهای راکد و فعال در استان مشکلات موجود را در این زمینه برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: ۸۰ واحد از ۱۶۹ واحد راکد استان قابلیت احیای مجدد را داشتند که پیش‌بینی می‌شود بتوانیم تمامی واحدهای راکد قابل احیا را به عرصه تولید و صنعت برگردانیم و با تدوین نقشه راه اشتغال استان برای سه سال آینده تدوین و طراحی‌های لازم را داشته باشیم که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: رصد و پیگیری‌ احیای واحدهای راکد استان توجه به باشگاه هزار نفری است که در این زمینه نیز باید اقدامات اساسی با هدف تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی رقم خورده و بتوانیم در آینده‌ای نزدیک توسعه اردبیل را در بخش اقتصادی و اشتغال شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۹۰٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha