۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
ریزش شاخص بازارهای آسیایی در پی تشدید اعتراضات به قرنطینه کرونایی در چین

ریزش شاخص بازارهای آسیایی در پی تشدید اعتراضات به قرنطینه کرونایی در چین

در پی شکل گیری نا آرامی ها و اعتراضات اجتماعی اخیر به آغاز دور جدیدی از قرنطینه های کرونایی در چین، بازارهای آسیایی صبح روز دوشنبه با ریزش و افت قیمت مواجه شد.

به گزارش بازار؛ در پی شکل گیری نا آرامی ها و اعترضات اجتماعی اخیر به آغاز دور جدیدی از قرنطینه های کرونایی در چین، بازارهای آسیایی صبح روز دوشنبه با ریزش و افت قیمت مواجه شد.

بر اساس این گزارش، ریشه عمده اعتراضات در چین به وضعیت اقتصاد و معیشت در این کشور مربوط بوده که علاوه بر بیکار شدن بسیاری از نان آوران خانوارهای چینی در دوران کرونا و پس از آن، منجر به شکل گیری اعتراضات سیاسی در این خصوص نیز شده و مردم به سیاست های قرنطینه دولت که گفته می شود بدون حمایت قابل توجه دولت از خانواده ها صورت می گیرد، معترض هستند.

لذا تا لحظه تنظیم این گزارش، شاخص نیکی ۲۲۵ ژاپن حدود ۰.۵ درصد ریزش داشته و شاخص A۵۰ چین نیز با ۱.۸ درصد ریزش روبرو شده است.

از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا نیز وضعیت چندان خوبی نداشته و امروز نتوانست سطح مهم ۱۰۶.۴ خود را حفظ نماید. ادامه ریزش شاخص دلار آمریکا طی روزهای گذشته می تواند منجر به دلسردی سرمایه گذاران بر روی «دلار امن» آمریکا شده و آنها را به سمت بازارهای مالی دیگر سوق دهد.

این در حالیست که فدرال رزرو و رئیس آن یعنی جروم پاول، طی ماه های گذشته سیاست های سفت و سختی در زمینه افزایش سود بانکی و برای جلب توجه سرمایه گذاران به سمت دلار کار بسته اند که در صورت نا امید شدن آنها از دلار، تمامی هزینه های انجام شده برای تقویت دلار در بازار، به جز رکود و نارضایتی عمومی از وضعیت اقتصاد این کشور، چیزی در بر نخواهد داشت.

کد خبر: ۱۹۰٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha