۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
پایانه صادراتی ماهیان خاویاری ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
معاون اقتصادی رئیس جمهور:

پایانه صادراتی ماهیان خاویاری ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

جویبار- رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: پایانه صادرات ماهیان خاویاری نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تا تکمیل شود.

محسن رضایی در حاشیه بازدید از پایانه صادرات ماهیان خاویاری استان وجود این مرکز را در توسعه صادرات مهم برشمرد و تکمیل ظرفیت ها و زنجیره های ارزش کشاورزی و شیلاتی را در استان مازندران لازم دانست.

وی با بیان این که برای تکمیل پایانه خاویاری در مازندران ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، تامین سرمایه در گردش را از جمله نیازهای تجار و صادرکنندگان برشمرد و گفت: باید نقدینگی را به سمت کشاورزی و تولید هدایت کرد و اکنون بسیاری از نقدینگی در بازارهای رانتی نظیر طلا و دلار صرف می شود و در تولید و سرمایه گذاری هزینه نمی شود.

رضایی با اظهار این که بخشی از نقدینگی به انحراف کشیده و وارد دلال بازی می شود به سمت تولید سوق پیدا کند، هدایت آن را به سمت تولید واقعی ضروری دانست و گفت: به طور گسترده درهای اقتصادی جدیدی به سمت تجارت باز کردیم و عضو اتحادیه شانگهای شدیم و در حال ورود به اتحادیه اوراسیا هستیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: همچنین در حال استاندارسازی تعاملات با بریکس هستیم و زمینه های خوبی برای تعاملات با کشورهای همسایه باز کردیم و نمایشگاه هایی برای معرفی کالاهای ایرانی در کشورهای همسایه برگزار می شود.

رضایی با اشاره به بازدید از پایانه روماک گستر در مازندران، کشاورزی ایران را از نظر کیفیت و برند فوق العاده توصیف کرد و گفت: می توان روز به روز به سمت کشاورزی ارگانیک حرکت کرد اما متاسفانه اداره کشاورزی سنتی است و نمی توانیم بازارهای بین المللی را فتح کنیم.

وی صنعتی شدن کشاورزی را لازم دانست و گفت: پایانه روماک نمادی از کشاورزی صنعتی ایران است و زنجیره های ارزش در این کشاورزی نقش اساسی دارد و باید سرمایه در گردش این مجموعه ها تامین شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha