۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
تولید ۴۰۶ هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد

تولید ۴۰۶ هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در هشت ماهه گذشته، ۴۰۶ هزار دستگاه خودروی کامل در این گروه تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود ۱۲۲ هزار دستگاه خودرو بیشتر شده است.

به گزارش بازار، مهدی خطیبی با بیان اینکه در تحویل خودرو هم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود ۱۰۲ هزار دستگاه افزایش داشته ایم افزود: تولید خودرو از ابتدای مهر امسال و در ۹ هفته‌ی گذشته، شتاب بیشتری به خود گرفته است؛ بنابراین اگر تولید کل سال ۲۰۲۲ را در نظر بگیریم افزایش آمارهای تولید را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا، ایران را به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ خودروهای سواری جهان در ۹ ماهه، ۲۰۲۲سال اعلام کرد گفت: اخیرا این انجمن گزارشی از عملکرد ۹ ماهه‌ی تولید خودروهای سواری در جهان منتشر کرده که در این گزارش به ۹۴۹ هزار دستگاه خودروی تولیدی ایران در ۹ ماهه‌ی سال ۲۰۲۲ (از تاریخ ۱۱ دی ۱۴۰۰ تا تاریخ ۱۱ مهر ۱۴۰۱) اشاره شده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: سهم تولید خودروهای ایرانی از کل خودروهای تولید شده در جهان، یک و ۹ دهم درصد است که با نرخ رشد بالای ۳۱ و ۲ دهم درصدی، صنعت خودروی کشورمان را در بالاترین جایگاه نرخ رشد تولید خودروی سواری در جهان قرار داده است.

کد خبر: ۱۹۰٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha