۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
قطع نیاز وابستگی به واردات تخم نوغان طی چهار سال آینده
رئیس صنعت نوغان‌داری کشور مطرح کرد؛

قطع نیاز وابستگی به واردات تخم نوغان طی چهار سال آینده

ساری- رئیس صنعت نوغانداری کشور با اشاره به اینکه مازندران از قطب‌های تولید نهال توت و تخم نوغان مبدل شده است، گفت: نیاز به واردات تخم نوغان قطع می شود.

عدیل سروی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی تولید پیله کرم ابریشم از شکست رکورد تولید ۱۴ ساله خبر داد و میزان تولید را هزار و ۷۵۰ تن ذکرد و افزود: میزان خوداتکایی صنعت فرش و منسوجات ابریشمی طی سال های اخیر رشد یافته است.

وی با بیان این که میزان خوداتکایی منسوجات ابریشمی زا ۲۹ درصد به ۵۳ درصد رشد یافته است، به جایگاه بالای مازندران در پرورش کرم ابریشم اشاره و اضافه کرد: این استان از نظر پرورش و تولید کریم ابریشم رتبه پنجم کشور را دارا است.

وی ادامه داد: همچنین مازندران از دو جهت یکی از پایگاه های مهم تولید و تاثیرگذار در زمینه توسعه صنعت نوغانداری به شمار می رود و تولید نهال توت و وجود باغات مادری اصلاح شده توت در آهنگرکلای استان مازندران وجود دارد.

سروی یادآور شد: مازندران تامین کننده اصلی مواد اولیه نهال توت در شمال و در سایر استان های کشور به شمار می رود و با حمایت وزارت جهاد کشاورزی شاهد افزایش سه برابری تولید نهال توت در پنج استان کشور از جمله مازندران هستیم.

رئیس صنعت نوغانداری کشور ظرفیت های تولید تخم نوغان را از دیگر قابلیت های مازندران بیان کرد و گفت: این ظرفیت تولید پس از چندسال وقفه در سال جاری در مازندران به دو هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان رسید و ظرف چهار سال آینده نیاز به واردات در این بخش قطع می شود.

کد خبر: ۱۸۹٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha