۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
تسهیل ترانزیت از ایران به روسیه
مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک اعلام کرد

تسهیل ترانزیت از ایران به روسیه

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ سند همکاری با گمرکات دیگر کشورها امضا کردیم که تفاهم همکاری‌های سه جانبه ترانزیتی ایران، آذربایجان و روسیه از جمله آنهاست.

به گزارش بازار، حسین کاخکی اظهار کرد: سیاست توسعه دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم مبتنی بر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است. در این خصوص گمرک جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ سند همکاری‌های گمرکی با گمرکات دیگر کشورها امضا کرده است.

وی افزود: برنامه مشترک همکاری با گمرک آذربایجان در سال ۲۰۲۲ -۲۰۲۳، یادداشت تفاهم تبادل الکترونیکی اطلاعات و یادداشت تفاهم اجرای تیر الکترونیک با ازبکستان، سند همکاری مشترک در جهت مبارزه با تخلفات گمرکی، سند تفاهم نامه همکاری‌های آموزشی با روسیه و پروتکل تبادل اطلاعات با ترکمنستان از جمله این اسناد است.

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک گفت: از دیگر اسناد مورد امضا می‌توان به سند یادداشت تفاهم همکاری‌های سه جانبه ترانزیتی ایران، آذربایجان و روسیه، سند برنامه ترتیبات اجرایی برنامه فعالان اقتصادی با چین، سند یادداشت تفاهم همکاری‌های گمرکی با تایلند و سند موافقت نامه فعالان اقتصادی با بولیواری جمهوری ونزوئلا اشاره کرد.

وی افزود: اصل موضوع اسناد ۱۰ گانه تسهیل تجارت است یعنی فعالان اقتصادی با استفاده از این اسناد به راحتی بتوانند در حوزه صادرات و واردات کالا فعالیت کنند.

کاخکی در ادامه سند یادداشت تفاهم همکاری‌های سه جانبه ترانزیتی ایران، آذربایجان و روسیه را مهمترین سند مورد امضا در بین اسناد ۱۰ گانه برشمرد و اظهار کرد: صادرات کالا از مبدا ایران به مقصد روسیه در مسیر جمهوری آذربایجان با مشکلاتی رو به رو بود که با این تفاهم نامه بخش عمده‌ای از مشکلات برطرف شده است.

وی عنوان کرد: امضای سند یادداشت تفاهم سه جانبه ترانزیتی زمینه تسهیل ترانزیت از مبدا جمهوری اسلامی ایران به مقصد روسیه را فراهم و در ضمن سبب توسعه تجارت خارجی ایران با روسیه خواهد شد.

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک در خصوص اهمیت امضای اسناد یادداشت تفاهم گمرکی با دیگر کشورها نیز یادآور شد: این موضوع علاوه بر توسعه دیپلماسی و برقراری ارتباط نزدیک با گمرکات کشورها باعث می‌شود همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف گمرکی، تبادل اطلاعات، مکاتبات و استعلامات گمرکی ارتقا یابد.

کد خبر: ۱۸۹٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha