۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
مردم از مشکلات اقتصادی ناراحتند ولی مسائل اقتصادی تاثیری بر کنش اغتشاشگران نداشته است
نماینده مردم ملایر در مجلس با بازار مطرح کرد

مردم از مشکلات اقتصادی ناراحتند ولی مسائل اقتصادی تاثیری بر کنش اغتشاشگران نداشته است

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: دشمن می کوشد دو مقوله موضوعات اقتصادی و امنیتی را جوری در اغتشاشات صورت گرفته با هم تنظیم کنند که مسائل اقتصادی کشور در دراز مدت پیش نرود.

هادی بیگی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سوار شدن دشمنان بر موج اعتراضات اقتصادی جدید،بیان کرد: نتیجه اتفاقاتی که اخیرا در کشور افتاد گویای این است که مردم معترض هستند و عده ای از مسائل اقتصادی ناراحتند.

وی تاکید کرد: البته پاسخ این ناراحتی مردم، اغتشاشات صورت گرفته نیست؛ یعنی کسانی که ناراحتند و نسبت به مسائل اقتصادی معترض از جنس اغتشاشگران نیستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: کسانی که آمدند و دست به اغتشاش زدند نه سنشان به بررسی مسائل اقتصادی می خورد و نه رفتارشان به اعتراض اقتصادی و نه طبقه اقتصادیشان گویای این موضوع است یعنی این افراد، افرادی هستند که وضع مالی خوبی دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر بیان کرد: وقتی از یک اغتشاشگر در مصاحبه با وی سوال می شود چرا پا به این اغتشاشات گذاشته، می شنویم که برای مسائل اقتصادی دست به اغتشاش نزده است چراکه هرکدام از اغتشاشگران به دلایل مختلف دست به این اغتشاش زده اند.

وی با بیا اینکه مسائل اقتصادی تاثیری بر کنش اغتشاشگران نداشته است، گفت: نکته دوم در این بخش این است که آیا کسی که اعتراض دارد باید بدین نحوه رفتار کند؛ یعنی آدم بکشد و ساختمان آتش بزند بنابراین نه رفتار و نه شعار اغتشاشگران تحت تاثیر مسائل اقتصادی نیست البته این بدین مفهوم نیست که مردم ناراضی و ناراحت نیستند، بله هستند اما این وضعیت، نماد این شرایط نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دشمن به صورت آموزش دیده و سازمان دهی شده اقدامات تحریک آمیز خود را در اغتشاشات دنبال کرد، گفت: فاز اول این تحرکات به عنوان مثال، هجوم وحشیانه به بسیجی ها نبود و بعد که دیدند مردم همراهی نکردند، فاز خشونت آمیز، یعنی آدم کشی شروع شد و اتفاقاتی رخ داد که کشور نا امن شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از این رو برنامه دشمن این است که فاز خشونت را در کشور ادامه دهد.

وی درباره چرایی این مسئله گفت: به عنوان مثال در این شرایط است که اگر یک مسئول از بدنه وزارت کشور می خواهد در یک جلسه اقتصادی شرکت کند، ناگزیر از شرکت در این جسله است و باید برود و در یک جلسه امنیتی حاضر شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: دشمن می کوشد دائما وقت مسئولان را بگیرد تا به مسائل اصلی نرسند و می خواهند به اقتصاد ما ضربه بزنند یعنی ماهیت موضوعات اخیر کاملا اقتصادی و امنیتی است.

بیگی نژاد تاکید کرد: دشمن می کوشد دو مقوله موضوعات اقتصادی و امنیتی را جوری با هم تنظیم کنند که مسائل اقتصادی کشور در دراز مدت پیش نرود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: دولت در تلاش است که این دو مقوله تهدید آمیز را از هم تفکیک کند و کار اقتصادی خود را پیش ببرد.

کد خبر: ۱۸۹٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha