۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
۸۵ درصد عسل تولیدی اردبیل صادر می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۸۵ درصد عسل تولیدی اردبیل صادر می‌شود

اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: ۸۵ درصد عسل تولیدی در استان به سایر مناطق و کشورهای همجوار صادر می‌شود.

نادر تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تولید با توجه به شرایط جوی، تنوع مراتع و گونه‌های گیاهی فرصتی را به وجود آورده تا اردبیل در صنعت کندو در کشور و حتی دنیا بدرخشد.

وی تولید ۹ هزار تن عسل مرغوب و با کیفیت را با برند سبلان در این استان یادآور شد و تصریح کرد: این میزان تولید ۹ برابر مصرف سالانه استان اردبیل است که تنها ۱۵ درصد این محصول نیاز مردم استان را تأمین و ۸۵ درصد به سایر استان‌ها و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تنوع صادرات با بسته‌بندی و برندهای مختلف را یادآور شد و گفت: در ۲۰ نوع بسته‌بندی عسل سبلان با کیفیت ممتاز به کشورهای همسایه به ویژه حوزه خلیج فارس صادر می‌شود که مشتریان زیادی نیز خواستار خرید و تهیه عسل سبلان هستند.

تقی‌زاده ضرورت حمایت از تولیدکنندگان صنعت کندو را یادآور شد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا تولیدکنندگان این بخش را بیش از گذشته در پرورش ملکه، تولید زهر زنبور، ژل رویال، گرده‌افشانی و سایر بخش‌ها کمک کنیم تا با تنوع تولید بتوانند بازار مناسبی را برای خود تأمین کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بیش از ۵۲۲ هزار کلنی زنبور عسل در این استان وجود دارد که ۷۰ درصد زنبورداران نیز در فصول سرد سال با کوچ کردن به سایر مناطق گرمسیری سعی می‌کنند تولیدات خود را با تضمین مناسب ارائه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: در کنار تولید عسل، آموزش زنبورداران و تقویت صنعت زنبورداری با استفاده از زنجیره تولید مورد حمایت است و قطعا اتحادیه‌ها و انجمن‌های شکل‌ گرفته در این حوزه پشتیبانی‌های لازم را از تولیدکنندگان انجام می‌دهند تا با کیفیت‌ترین محصول به بازار عرضه شود.

کد خبر: ۱۸۹٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجتبی بیگدلی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      1 0
      عالیه،منم زنبوردارم از زنجان، ۲۰۰ کلنی زنبور دارم حدود یک تن عسل با کیفیت دارم متاسفانه تورم وحشتناک سال های گذشته بازار فروشم رو تحت تاثیر قرار داده است.