۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
صنایع تبدیلی نیاز زعفران گلستان
یک کشاورز مطرح کرد؛

صنایع تبدیلی نیاز زعفران گلستان

گرگان_ جمشید پور، کشاورز گلستانی گفت: برای رقابت زعفران گلستان در بازار باید صنایع تبدیلی برای این محصول ایجاد کرد که در این صورت تحولی در اقتصاد استان ایجاد می شود.

حسین جمشیدپور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: محصول زعفران در مقایسه با زحمت آن برای زارعان، آورده اقتصادی مناسبی برای کشاورز دارد مشروط بر آنکه حمایت دولت در بخش ایجاد صنایع تبدیلی آن هم ایجاد شود.

این کشاورز گلستانی افزود: با توجه به اینکه هزینه های تولید بسیاری از محصولات کشاورزی با درآمد آنها هم خوانی ندارد، کشت زعفران می تواند اقتصادشان را تامین کند.

وی بابیان به این موضوع که برای زعفران در ابتدای کشت یکبار هزینه می شود و تا هشت سال برداشت این محصول ادامه دارد، بیان کرد: کشاورزان خُرده مالکی در نواحی کوهستانی استان به واسطه کشت زعفران انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیت دارند.

به گفته وی، زعفران کشت شده در گلستان از کیفیت مرغوبی برخوردار است که در صورت سرمایه گذاری در این حوزه، توان رقابت با دیگر استان ها را خواهیم داشت.

جمشیدپور کمبود نیروی انسانی در زمان برداشت را از مشکلات این حوزه دانست و افزود: باید برای بخش فرآوری این محصولی در شرق استان فکری شود تا کشاورز نگرانی بابت دیر پَر شدن یا از بین رفتن زعفران نداشته باشد.

وی ادامه داد: شرکت تعاونی روستای وامنان در تلاش برای ایجاد سالنی است تا از آن طریق برند گلستان را به بازار ارائه کند اما این عمل نیاز به حمایت بیشتری دارد.

به گفته این فعال حوزه کشاورزی با بیان اینکه باران به موقع در میزان بازدهی زعفران کمک می کند، افزود: اما امسال با باران دیرهنگام در آبان ماه و سیلابی که اتفاق افتاد بسیاری از مزارع آسیب جدی دیدند.

کد خبر: ۱۸۹٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha