۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
امضای ۱۰ سند همکاری گمرکی از ابتدای ۱۴۰۱
مدیر کل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک اعلام کرد

امضای ۱۰ سند همکاری گمرکی از ابتدای ۱۴۰۱

مدیر کل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک گفت: در سال جاری گمرک ایران در راستای سیاست‌های توسعه دیپلماسی اقتصادی، نشست‌ها و مذاکرات دوجانبه و سه جانبه‌ای با کشورهای مختلف در دستور کار قرار داده است.

به گزارش بازار، حسین کاخکی، مدیر کل دفتر همکاری های بین الملل گمرک ایران، گفت: در سال جاری ۱۰ سند همکاری های گمرکی با گمرکات دیگر کشورها امضا شده است، که شامل امضای سند برنامه مشترک همکاری با گمرک آذربایجان در سال ۲۰۲۲ -۲۰۲۳، یادداشت تفاهم تبادل الکترونیکی اطلاعات و یادداشت تفاهم اجرای تیر الکترونیک با ازبکستان، سند همکاری مشترک در جهت مبارزه با تخلفات گمرکی و سند تفاهم نامه همکاری های آموزشی با روسیه، پروتکل تبادل اطلاعات با ترکمنستان، سند یادداشت تفاهم همکاری های سه جانبه ترانزیتی ایران، آذربایجان و روسیه، سند برنامه ترتیبات اجرایی برنامه فعالان اقتصادی با چین، سند یادداشت تفاهم همکاری های گمرکی با تایلند و سند موافقت نامه فعالان اقتصادی با بولیواری ونزوئلا بوده است.

مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک ایران با اشاره به اهمیت اسناد گمرکی امضا شده در زمینه تسهیل تجارت گفت: امضای سند گمرکی فعالان اقتصادی ایران با روسیه که در جریان سفر رئیس کل گمرک ایران و هیئت همراه به این کشور امضا شد، این امکان را فراهم کرد تا کریدور تسهیل شده گمرکی راه اندازی شود.

کاخکی تشریح کرد: کریدور جدید گمرکی ایران و روسیه ابتدا برای ۳ ردیف تعرفه گمرکی تعریف شد و سپس توسعه پیدا کرد که براساس آخرین گزارش دریافتی از گمرک روسیه تجارت بین دو کشور در قالب این کریدور افزایش یافته است.

وی امضای سند یادداشت تفاهم سه جانبه ترانزیتی ایران، روسیه و آذربایجان را با اهمیت دانست و تشریح کرد: امضای سند یادداشت تفاهم سه جانبه ترانزیتی، زمینه تسهیل ترانزیت از مبدا ایران به مقصد روسیه را فراهم‌ می کند که سبب توسعه تجارت خارجی ایران با روسیه خواهد شد.

مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک در خصوص اهمیت امضای اسناد یادداشت تفاهم گمرکی با دیگر کشور ها گفت: امضای اسناد گمرکی با دیگر کشورها علاوه بر توسعه دیپلماسی و برقراری ارتباط نزدیک با گمرکات کشورها، باعث همکاری های مشترک در زمینه های مختلف گمرکی، تبادل اطلاعات، مکاتبات و استعلامات گمرکی ارتقا یابد.

کد خبر: ۱۸۸٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha