۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

وضعیت فرودگاه‌های کشور نیاز به اصلاح دارد
وزیر راه و شهرسازی:

وضعیت فرودگاه‌های کشور نیاز به اصلاح دارد

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: وضعیت فرودگاه‌های کشور مناسب نیست و نیاز به تغییر دارد و هم‌زمان وضعیت معیشت کارکنان صنعت هوایی نیاز به اقدام جدی دارد.

به گزارش بازار، رستم قاسمی امروز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد، گفت: در حمل‌ونقل اصلاً شرایط خوبی نداریم، کمتر از ۱۰ کیلومتر در ساعت سرعت قطارهای باری است و در بخش مسافری نیز عمر واگن‌ها و لوکوموتیوها به ۲ برابر سن واقعی خود رسیده است.

وی گفت: همچنین در جاده‌های کشور ۲۰۰ هزار ناوگان فرسوده داریم که سالی بیش از چند میلیارد دلار هزینه مازاد سوخت برای آنها می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش هوایی هم در شرایط سخت در حال اداره کشور هستیم سه مشکل اساسی در بخش هوایی داریم، نخست وضعیت کارکنان است، وضعیت کاری کارکنان بخش هوایی منطقی نیست. وضعیت معیشتی کارکنان بخش هوایی فاجعه است و درخواست دارم در مجلس برای کارکنان سخت‌ترین بخش کشور کاری شود.

قاسمی گفت: در نظر داشته باشید این موضوع به ایمنی پروازها ارتباط پیدا می‌کند. فقط کافی است یک هواپیمای ۴۰ نفره سقوط کند آن‌وقت قضاوت‌ها درباره بخش هوایی ایران شروع می‌شود.

وزیر راه ادامه داد: در بخش فرودگاهی دوستان تلاش کردند و کار بزرگی را انجام دادند، اما وضعیت فرودگاه‌ها اصلاً خوب نیست. من به ۶۰ کشور در دنیا سفر کردم، وقتی از فرودگاه‌های همسایه به فرودگاه امام وارد می‌شویم مثل این است که از شهر وارد روستا شده‌ایم.

وی افزود: در دوران کرونا فرودگاه استانبول بالاترین پروازها را داشت و برای ۲۰۰ میلیون مسافر طراحی شده است. اما برخی از سالن‌های فرودگاه مهرآباد متعلق به ۵۰ سال پیش است و وضعیت فرودگاه‌ها نیاز به تغییر اساسی دارد. در مشهد هم باید شهر جدید فرودگاهی بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط تحریم هستیم؛ اما گام‌های خوبی برای افزایش پرنده‌ها برداشته شده است، اما هرگز کافی نیست. عمر و شرایط پرنده‌ها را ملاحظه کنید! این شرایط باید تغییر کند.

وزیر راه گفت: برای حل مسئله حمل‌ونقل انتظاراتی داریم؛ اما نامهربانی می‌بینیم مجوزی را دریافت کردم برای بخش حمل‌ونقل که اگر بگذارند اجرا شود کل بخش حمل‌ونقل تغییر خواهد کرد که خرید هواپیما در آن وجود دارد و تا ۲۰ میلیارد دلار هزینه بخش حمل‌ونقل خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۷٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha