۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳
تسریع کارها، امنیت خاطر و شفافیت ویژگی‌های چک دیجیتال است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تسریع کارها، امنیت خاطر و شفافیت ویژگی‌های چک دیجیتال است

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: چک دیجیتال یکی از کارهایی است که می‌تواند در بحث تسریع کارها، امنیت و شفافیت به کار آید.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی درباره مزایای چک دیجیتال گفت: ظرفیت‌های الکترونیکی و تکنولوژی‌های جدید در دنیا حرف اول را می‌زند و با توجه به این موضوع کشور ما نیز بر بسترهای دولت الکترونیک تلاش دارد تا کارها را با سرعت بیشتر و ایمنی بالاتر و شفافیت پیش ببرد. چک الکترونیکی یکی از کارهایی است که می‌تواند در بحث تسریع کارها، امنیت و شفافیت به کار آید.

وی در ادامه اضافه کرد: اطمینان خاطری که چک الکترونیکی برای دریافت کننده به وجود می‌آورد از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل دولت به خصوص بانک مرکزی از طریق رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما باید دراین خصوص اطلاع رسانی کاملی انجام دهد تا تمام مردم نسبت به این اقدام اطلاعات لازم را به دست آورند.

این عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه یادآور شد: چک دیجیتال را به فال نیک می‌گیریم، انشالله که در بحث نقل و انتقالات پول و ایجاد اطمینان خاطر برای استفاده کنندگان از آن مفید واقع شود.

نماینده مردم سمیرم در این رابطه تصریح کرد: مهمترین ویژگی چک دیجیتال آن است که اطلاعات حساب صادرکننده برای دریافت کننده قابل بررسی است و چنانچه مشکلی وجود داشته باشد، به صورت آنی اخطار داده خواهد شد و دریافت کننده از مشکلاتی مانند چک برگشتی راخت می‌شود.

سلیمی در این رابطه اظهار داشت: نکته‌ای که در خصوص چک دیجیتال باید مورد توجه داشت، این است که نظارت بسیار دقیق‌تر از چک‌های سنتی خواهد شد، بنابراین در نتیجه انجام این کار از حجم شکایت‌های دادگستری کاسته خواهد شد و دولت مخصوصا بانک مرکزی از توانایی بیشتری برای انجام این کار برخوردار خواهد شد و نقل و انتقالات راحت‌تر صورت می‌گیرد و با برگشت اعتبار به چک کارهای بازرگانی و تجارت رونق پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۸۷٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha