۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
افزایش حجم ترانزیت ایران - روسیه - آذربایجان| ضرورت فعال تر شدن پایانه بیله سوار
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش حجم ترانزیت ایران - روسیه - آذربایجان| ضرورت فعال تر شدن پایانه بیله سوار

اردبیل- امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حجم ترانزیت کالا بین روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران افزایش یافته است.

داریوش امانی در جریان بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار به خبرنگار بازار گفت: با تفاهمنامه امضا شده بین کشورهای روسیه، آذربایجان و ایران نه تنها حجم ترانزیت افزایش یافته بلکه روز به روز بر تجارت خارجی این کشورها و روابط تجار افزوده می‌شود.

وی از حل مشکلات پایانه مرزی بیله‌سوار به عنوان پایانه فعال بین ایران و آذربایجان خبر داد و تصریح کرد:‌ قرار شد با احداث پارکینگ و همچنین محل توقف موقت خودروها امکان جلب رضایت تجار و بازرگانان فراهم شده و روز به روز توسعه تجاری را در پایانه مرزی بیله‌سوار به عنوان پایانه فعال کشوری شاهد باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر راه‌اندازی صندوق رفاه اجتماعی بخش حمل و نقل اشاره کرد و گفت: با هدف حمایت از فعالان این عرصه، صندوق رفاه اجتماعی در بخش بار، کالا و مسافر خدماتی را به فعالان این عرصه انجام خواهد داد.

امانی افزود: در کنار خدمات رفاهی، پوشش بیمه تکمیلی و بهره‌مندی فعالان این عرصه از تسهیلات و کمک هزینه برای خرید لوازم در این صندوق پیش‌بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حمل و نقل از عوامل اصلی توسعه اقتصادی و ارکان رشد و بالندگی جوامع است که تحول در این حوزه می‌تواند آثار پرخیر و برکتی را به همراه داشته باشد.

امانی به آمادگی راهداران استان‌های سردسیر مانند اردبیل برای ارائه خدمات در فصل زمستان اشاره کرد و ادامه داد: در کنار تأمین نمک و سایر نیازمندی‌ها، ‌ سعی شده تا نوسازی ناوگان راهداری نیز انجام شده و از آذرماه عملیات راهداری در مناطق صعب‌العبور و برف‌گیر آغاز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امیدواریم زمستان امسال شرایط مطلوب و مناسبی را در حوزه ارائه خدمات به مسافران و رانندگان شاهد باشیم تا با کمترین حوادث، تردد ایمن فراهم شود.

کد خبر: ۱۸۷٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      1 0
      جناب امانی ،افزایش ترانزیت نیست آذربایجان با توجه به مشکلات بوجود آمده از قبول ماشین در گمرک بیلسوار خودداری می‌کند این باعث ترافیک شدید کامیون ترانزیت شده بنده آلن ده روز است در گمرک گرفتارم