۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
۸ درصد تخصیص اعتبارات عمرانی اردبیل تحقق یافته است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۸ درصد تخصیص اعتبارات عمرانی اردبیل تحقق یافته است

اردبیل- نژادمحمد، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در هفت ماهه امسال تنها هشت درصد تخصیص اعتبارات عمرانی را در سال‌جاری شاهد هستیم.

یعثوب نژادمحمد در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد:‌ با گذشت ۱.۵ ماه از آغاز سال مالی جدید تلاش بر جذب بیشتر اعتبارات عمرانی است اما با توجه به سردسیر بودن استان پیش‌بینی می‌شود بخش عظیمی از منابع عمرانی در سال آینده جذب شود.

وی در مورد وصول منابع درآمدی دستگاه‌های مختلف تصریح کرد: با توجه به اینکه ۷.۵ درصد منابع درآمدی استان غیر از مالیات است، تلاش بر این است تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه نیروی انتظامی، ‌ پزشکی قانونی، استاندارد، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و... منابع درآمدی مشخص وصول و امکان مشارکت بیشتر دستگاه‌ها در افزایش درآمدهای عمومی فراهم آید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: صد درصد منابع درآمدی حاصل از مالیات در استان تحقق یافته ولی سعی بر این است تا از منابع درآمدی سایر بخش‌ها نیز بتوان شرایط مناسبی را برای استان مهیا کرد تا امکان توسعه و پیشرفت به شکل مطلوب مهیا شود.

نژادمحمد به مولدسازی و فروش اموال نیز اشاره کرد و افزود: در قانون بودجه ۱۴۰۱ در این حوزه تعهد استان ۶۲۵ میلیارد تومان تعریف شده که تنها ۳۷ میلیارد تومان در هفت ماهه امسال از این محل تحقق یافته است.

وی ضرورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران را در شناسایی اموال مازاد دولتی و فروش سریع آنها یادآور شد و بیان کرد:‌ امیدواریم تا پایان سال بیش از نیمی از تعهدات استان در این حوزه تحقق پیدا کند تا ما بتوانیم در مولدسازی نیز کارنامه مناسبی را داشته باشیم.

کد خبر: ۱۸۶٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha