۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
پیشنهاد قزاقستان برای ساخت پایانه صادراتی در ایران

پیشنهاد قزاقستان برای ساخت پایانه صادراتی در ایران

معاون نخست وزیر قزاقستان مذاکره درباره مشارکت با ایران برای احداث یک پایانه و سازه های مربوط به آن در بندرعباس را یکی از مهمترین موضوعات برنامه ریزی شده در سفر ۲ روزه اش به ایران اعلام کرد.

به گزارش بازار، سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر قزاقستان و وزیر بازرگانی و همگرایی این کشور هنگام سفر به ایران در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد؛ درباره مشارکت در ساخت یک پایانه بزرگ صادراتی برای محصولات قزاقستانی با مقامات ایران مذاکره خواهد کرد.

ژومانگارین با بیان اینکه کشورش به دنبال توسعه مسیرهای صدور محصولات کشاورزی به شبه قاره هند است، افزود: پیشنهاد ما به ایران، نه تنها درباره احداث ترمینال غلات، بلکه شامل سازه ها و تجهیزات مربوطه، از جمله انبارهای گندم و آرد، سردخانه ها و تجهیزات برودتی گوشت نیز می باشد.

این مقام قزاقستانی تصریح کرد در صورت توافق با ایران، هزینه اجرای این پروژه ها را بخش خصوصی پرداخت خواهد کرد.

معاون نخست‌وزیر قزاقستان امروز دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ به منظور بررسی توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و قزاقستان، در راس یک هیئت اقتصادی _ کشاورزی به تهران سفر می کند.

در این سفر که آشنایی با ظرفیت‌ها و امکانات حوزه لجستیکی، حمل و نقل و ترانزیتی از دیگر اهداف آن اعلام شده، معاون نخست‌وزیر قزاقستان با سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۴٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha