۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
کنترل تورم با تزریق پول امکان پذیر نیست
رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس:

کنترل تورم با تزریق پول امکان پذیر نیست

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق‌ها در برابر رشد تورم در یک اندازه نیست، بر همین اساس نمی‌تواند راهکار درست و منطقی در کنترل تورم باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی در مورد رسیدن خط فقر به ۲۰ میلیون تومان گفت: در حال حاضر باید نظرات کارشناسی بر اساس ادله کافی در مورد خط فقر ارائه شود، مرکز آمار باید محل استناد اطلاعات آماری باشد و اگر هر کارشناسی نظری را مطرح نماید، بی تردید نمی‌تواند برای برنامه ریزی کشور مستند باشد؛ نظریه‌ها در تمام زمینه‌ها باید مستند باشند تا قابلیت استناد را داشته باشد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: خط فقر براساس هزینه‌های یک فرد برای حداقل‌های زندگی تعیین می‌شود و براساس شرایط هر استانی تغییرپذیر است، نمی‌توان با تعیین رقمی، خط فقر را در استانی مشخص کرد چرا که نوع هزینه‌ها در زندگی افراد با یکدیگر متفاوت است.

انتظارات ناهمگون فاصله طبقاتی را ایجاد می‌کند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تاکید کرد: هر میزان انتظارات افراد از زندگی به هم شبیه تر باشد نارضایتی کمتری ایجاد می‌شود، بر همین اساس باید تورم به قدری کاهش یابد که توقعات افراد از زندگی شبیه هم باشد تا شاهد کاهش فاصله طبقاتی بین مردم باشیم.

افزایش حقوق توان مقابله با تورم افسار گسیخته را ندارد

وی افزایش حقوق کارکنان را حلال مشکل تورم ندانست و گفت: قشر اندکی از جامعه ما کارمند هستند بر همین اساس افزایش حقوق تنها شامل حال اندکی از جمعیت کشور می‌شود، همچنین در نظر داشته باشیم افزایش حقوق‌ها در برابر رشد تورم در یک اندازه نیست، بر همین اساس نمی‌تواند راهکار درست و منطقی در کنترل تورم باشد.

نقدینگی می‌تواند تورم را کنترل کند
نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: کنترل تورم با افزایش روز افزون نقدینگی در کشور ممکن است، دولت در تلاش است تورم حاکم بر جامعه را کنترل کند؛ متاسفانه امسال سال چهارمی است که تورم بالای ۴۰درصد را در جامعه تجربه می‌کنیم.

افزایش حقوق‌ مُسکن مقطعی درمان رشد تورم در کشور نخواهد بود
عنابستانی با اشاره به افزایش تولید در کشور، تاکید کرد: دولت باید با افزایش تولید چرخ‌های اقتصادی کشور را به حرکت درآورد، تا شاهد کنترل تورم و افزایش قدرت خرید مردم جامعه باشیم. در شرایطی که تورم بالای ۴۰ درصدی را تجربه می‌کنیم پرداخت یارانه و بسته معیشتی، افزایش حقوق، تزریق پول و….. نه تنها درمان وضعیت اقتصادی نامناسب نیست بلکه مُسکن درمانی در مقطعی از زمان هم نخواهد بود.

نقدینگی را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم افزایش دهیم
رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش قدرت خرید مردم باید به سمت کنترل تورم و نقدینگی حرکت کنیم؛ رشد تورم در کشور قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد.

عنابستانی در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقات و حوادث اخیر تاثیر منفی بر سرمایه گذاری کشور می‌گذارد حتی به روند کاهش پولی و افزایش تورم نیز کمک خواهد کرد در نظر داشته باشیم اقتصاد در محیطی کاملا آرام شکل می‌گیرد هر میزان محیط نامناسب و متشنج باشد اقتصاد را بیشتر تحت الشعاع قرار می‌دهد.

کد خبر: ۱۸۴٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha