۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
 ۲۲۰۰ تومان، قیمت خرید هر کیلو وات برق نیروگاه های پشت‌بامی
عضو انجمن ساتکا:

۲۲۰۰ تومان، قیمت خرید هر کیلو وات برق نیروگاه های پشت‌بامی

کریمی عضو انجمن ساتکا از اختصاص وام کم بهره با سود ۴ درصد به نیروگاه های ۵ کیلوواتی حمایتی خبر داد وگفت: بودجه در نظر گرفته شده برای کمیته امداد ۲۵ و برای بهزیستی ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: محمود کریمی عضو هیات مدیره انجمن تجهیزات نیروگاههای تجدیدپذیر در میزگردی با موضوع نیروگاههای خورشیدی حمایتی گفت: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در ۲ بخش نیروگاه‌های انشعابی و مگاواتی دنبال می‌شود که نیروگاه‌های حمایتی در زیرمجموعه نیروگاه‌های انشعابی قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: نیروگاه‌های انشعابی از صفر تا ۲۰ کیلووات را شامل می‌شوند که بر اساس تصمیم وزارت نیرو در شهرک‌های صنعتی ۵۰۰ کیلووات هم در این بخش قرار داده شد.

عضو هیات‌مدیره انجمن ساتکا گفت: نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی ۵ کیلوواتی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده تا خانوارهای مددجویان با نصب این نوع نیروگاه به درآمد پایدار دست یابند.

به گفته او، در این بازه نیروگاه های خانگی زیرمجموعه نیروگاههای انشعابی یعنی بین ۰-۲۰ کیلووات هستند و نیروگاههای حمایتی صفر تا ۵ کیلووات خواهند بود.

عضو هیات مدیره انجمن تجهیزات نیروگاههای تجدیدپذیر در ادامه گفت: امسال طبق مصوبه مجلس نیروگاه های ۵ کیلوواتی از وام کم بهره با سود ۴ درصد برخوردار خواهند شد و این امکان را دارند که در سقف خانه ها اقدام به احداث نیروگاه کرده و درآمد کسب کنند.

او خاطرنشان کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای کمیته امداد ۲۵ هزار میلیارد تومان و برای بهزیستی ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

کریمی بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ مبلغی به میزان ۶ هزار میلیارد تومان از محل سپرده قرض الحسنه در نظر گرفته شد و تفاهمنامه ای بین ۵ نهاد کمیته امداد، معاونت روستایی ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی و ساتبا منعقد شد و مقرر شد که همکاری کرده و از این بودجه استفاده کنند.

به گفته او، قرار شد ساتبا قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله را به ازای هر کیلووات ساعت ۲۲۰۰ تومان منعقد کند و پله های کاهش نیز حذف شده است.

به گفته این فعال تجدیدپذیرها، خانوارهای مددجویان از سال اول احداث نیروگاه خورشیدی حمایتی حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان در آمد خواهند داشت که تا شش میلیون تومان در سال‌های بعد افزایش خواهد یافت.

همچنین محمد صداقتی پور فعال بخش خصوصی انرژی‌های تجدیدپذیر هم در این نشست خواستار آن شد تا اجرای پروژه احداث نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی به روال گذشته ادامه یافته و در کنار آن بسته‌های ۵ هزارتایی نیز اجرا شود.

دانیال علیزاده نیز در این نشست گفت: اجرای طرح نیروگاه‌های حمایتی طرح برد، برد هم برای ارگان‌های حمایت‌کننده هم مددجویان و هم شرکت‌های بخش خصوصی است.

او ادامه داد: این طرح رونق خوبی به همراه دارد و اشتغال‌زایی هم دارد؛ اما اجراشدن آن دربسته‌های ۵ هزارتایی کار را با تأخیر روبرو خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۴٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha