۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
۲۸۵ هزار تن سیمان از خراسان جنوبی به افغانستان صادر شده است
رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی:

۲۸۵ هزار تن سیمان از خراسان جنوبی به افغانستان صادر شده است

بیرجند-رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: ۲۸۵ هزار تن سیمان به کشور افغانستان صادر شده است که رقم قابل توجهی محسوب می شود.

عباس جرجانی در گفت وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از تولیدات مهم صنعتی در خراسان‌جنوبی بحث تولید سیمان است، اظهارکرد: صادرات سیمان برای استان ارزآوری فوق العاده ای دارد و در حوزه اقتصادی نقش آفرین است.

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی بیان کرد: در هفت ماه گذشته سال جاری ۲۸۵ هزار تن سیمان به کشور افغانستان صادر شده است که رقم قابل توجهی محسوب می شود.

جرجانی ادامه داد: ارزش این میزان صادرات سیمان هشت میلیون و ۴۵۰ هزار دلار است که در مقایسه با سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید سیمان به واسطه اشتغال زایی در خراسان جنوبی و رونق اقتصادی ادامه خواهد داشت، افزود: ما در خراسان جنوبی دوکارخانه تولید سیمان قاین و سیمان باقران را داریم.

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این دو کارخانه حدود ۶۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند، گفت: از این جهت می گوییم در فعالیت کارخانه های تولید سیمان برای خراسان جنوبی حائز اهمیت است.

جرجانی ادامه داد: در این دوکارخانه تولید سیمان خراسان جنوبی در هفت ماه گذشته ۸۷۶ هزار و ۲۰۰ تن سیمان تن کرده اند که در مقایسه با سال گذشته نیز افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی یکی از کارخانه های تولید سیمان اصولا با هدف صادرات ایجاد شده است، افزود: صادرات سیمان از خراسان جنوبی بعد از تأمین نیاز داخل استان صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۱۸۴٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha