۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
ضرورت افزایش صادرات تولیدات و خدمات فنی خوزستان به قطر| اتاق بازرگانی ایران و قطر کمک کند
عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قطر:

ضرورت افزایش صادرات تولیدات و خدمات فنی خوزستان به قطر| اتاق بازرگانی ایران و قطر کمک کند

آبادان- مولوی، عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قطر و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد صادرات تولیدات و خدمات فنی و مهندسی استان خوزستان به کشور قطر افزایش یابد.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اسفندماه سال جاری ۱۴ سند همکاری و تفاهم‌نامه با حضور رئیس جمهور کشورمان و امیر قطر در دوحه به امضا رسید.

وی با تاکید بر اینکه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و قطر با تعامل بیشتر در بخش‌های مختلف از جمله تجاری و اقتصادی می‌تواند ارتقا پیدا کند، افزود: همکاری گروه‌های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قطر نقشی موثر در توسعه تعاملات فی مابین ایفا می‌کنند.

عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قطر عنوان کرد: بخش‌های خصوصی جمهوری اسلامی ایران و قطر با تعامل بیشتر و در قالب کمیسیون‌های ویژه اقتصادی دوجانبه می‌توانند در گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور تاثیر بالایی داشته باشند.

مولوی توضیح داد: با توجه به روابط حسنه و بسیار مثبت ایران و قطر باید همکاری‌های اقتصادی دو کشور بیشتر گسترش یابد و در این زمینه گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قطر آماده هرگونه همکاری است.

وی گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر فعالیت‌های بسیاری برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انجام داده و انتظار داریم با توجه به توانمندی استان خوزستان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا کالاهای تولیدی و خدمات فنی و مهندسی این استان با حجم بیشتری با کمک این اتاق مشترک به کشور قطر صادر شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم تبادلات تجاری و اقتصادی ایران و قطر باید سریعتر به یک میلیارد دلار برسد، بیان کرد: اکنون عمده صادرات استان خوزستان به کشور عراق انجام می‌شود و باید بازارهای صادراتی این استان افزایش یابد که یکی از این کشورهای دارای زمینه مناسب، قطر است.

مولوی با بیان اینکه میزان صادرات خوزستان به قطر با وجود بنادر و ظرفیت‌های این استان باید افزایش یابد، ادامه داد: کشور قطر به مواد غذایی و مواد اولیه نیاز دارد و می‌توان در صادرات این دو بخش مهم به صورت ویژه برنامه‌ریزی کرد.

وی تصریح کرد: نباید هیچگونه مانع و بروکراسی برای صادرکنندگان وجود داشته باشد زیرا این عزیزان از طریق ارزآوری در حال کمک به اقتصاد کشور هستند و باید به صورت ویژه حمایت شوند؛ نباید چندگانگی مدیریتی در زمینه صادرات به قطر وجود داشته باشد.

کد خبر: ۱۸۳٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha