۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
مطالبات صنعتگران بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد| رفع بروکراسی‌های اداری
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

مطالبات صنعتگران بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد| رفع بروکراسی‌های اداری

اصفهان - خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: مطالبات صنعتگران بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد و رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی باید با قید فوریت این تفویض اختیار را به بانکهای دولتی استان ابلاغ کند.

به گزارش خبرنگار بازار، سیداحسان خاندوزی بعدازظهر پنج شنبه در پایان شورای هماهنگی بانکها و ستاد تجهیز درآمد استان اصفهان با اشاره به برخی از مطالبات صنعتگران استان اظهار داشت: یکی از این مطالبات، افزایش اختیارات بانک‌های استان برای تعیین تکلیف پرونده‌های مربوط به اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان و صاحبان واحدهای صنعتی بود.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی بر علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: تولیدکنندگان سربازان خط مقدم مبارزه با تحریم ها هستند و از این رو وزارت اقتصاد آمادگی کامل در راستای رفع مشکلات آنها دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مطالبات صنعتگران بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد، تصریح کرد: از رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی خواهیم خواست که با قید فوریت این تفویض اختیار را برای تمام بانک‌های دولتی استان ابلاغ کند.

وی با اشاره به اینکه نباید صنعتگران و تولیدکنندگان را در گیر و دار بروکراسی‌های اداری سرگردان کرد، گفت: امیدواریم با این تصمیم بتوانیم گامی موثر در رونق تولید استان برداریم.

خاندوزی با اشاره به اینکه دومین خواسته صنعتگران و بازرگانان استان اصفهان مربوط به وصول درآمدهای مالیاتی است، افزود: با توجه به سیاست‌های این وزارتخانه در کمک به تولیدکنندگان امسال برای پنج واحد درصد مالیات تولیدکنندگان را کاهش داده ایم.

وی با اشاره به اینکه وصول مالیات تنها از طریق شناسایی فرارهای مالیاتی و مودیان جدید در حال انجام است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم باعث رونق تولید و اشتغال در سطح استان اصفهان و کشور باشیم.

ثبت ۳۹۰ هزار درخواست مجوز کسب و کار در درگاه ملی صدور مجوزها

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کاهش بروکراسی اداری و تعطیلی امضاهای تعطیلی به کمک سامانه ها را به شدت دنبال می‌کنیم، تاکید کرد: از پنجم فروردین ۱۴۰۱ که درگاه ملی مجوزها راه اندازی شده است، بیش از ۳۹۰ هزار درخواست مجوز کسب و کار ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰ هزار مجوز توسط دستگاه‌های اجرایی بدون پاسخ مانده است، خاطرنشان کرد: تاکنون برای بیش از ۱۱۵ هزار فعال اقتصادی از طریق این درگاه مجوز صادر شده است.

خاندوزی تاکید کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی از ماه آینده نتوانند در مهلت مقرر درخواست های مجوز کسب و کار را تایید کنند صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون از شهریورماه همه دستگاه های اجرایی باید فعالیت صدور مجوز خود را از این درگاه انجام دهند تا مردم کمتر درگیر بروکراسی اداری و امضاهای طلایی شوند.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha