۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
برگزاری سومین جشنواره انار در باغشهر تفت| باغات انار به فضای سبز عمومی تبدیل می‌شوند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

برگزاری سومین جشنواره انار در باغشهر تفت| باغات انار به فضای سبز عمومی تبدیل می‌شوند

یزد- شاهدی، شهردار تفت از برگزاری سومین جشنواره انار این شهرستان در راستای حمایت از تولیدکنندگان محصول انار و نشان دادن ظرفیت های شهرستان در این حوزه خبر داد.

وحید شاهی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شهرداری با پیشنهادات و دریافت مصوبات متعدد در شورای شهر به صورت مصمم پیگیر جلوگیری از تخریب باغات انار شهرستان تفت است.

وی ادامه داد: باغشهر تفت به شدت نیازمند توجه و حفاظت است و یکی از راهکارها برای جلوگیری از تخریب باغ های شهرستان نشان دادن ظرفیت های آن برای حمایت بیشتر و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی بیشتر برای کشاورزان و باغداران است.

شهردار تفت بیان کرد: جشنواره انار تفت ابزاری برای تحقق این هدف است و با توجه به اینکه تفت در مجاورت مرکز استان قرار گرفته و انار می تواند یکی از ظرفیت گردشگری شهرستان تفت محسوب شود، برگزاری آن برای معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تلاش داریم که باغشهر را حفظ کنیم و ۲ باغ خوب شامل باغ های صدری و آریا در شهرستان جانمایی شده و از سوی بخش خصوصی در حال بهره برداری و نگهداری است و می توان برای سایر باغ های شهرستان نیز به همین نحو برنامه ریزی کرد.

شاهدی گفت: صدور مجوز برای ایجاد بومگردی با اولویت باغ ها از سوی شهرداری و شورای شهر مورد نظر و تائید قرار دارد و در حال رایزنی با سرمایه گذاران برای ایجاد زیرساخت های گردشگری با هدف حفظ باغات شهرستان هستیم.

شهردار تفت یکی از راهکارهای شهرداری برای حفاظت از باغ ها را خریداری باغ های موجود و تبدیل آن به فضای عمومی اعلام کرد و افزود: در این راستا ۵ باغ با وسعت ۲۰۰ هزار مترمربع در دستور کار خرید قرار دارد به این ترتیب یک هکتار از باغات شهرستان به فضای سبز عمومی تبدیل خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۳٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha