۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
PLC چیست؟ یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی

PLC چیست؟ یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی

یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) یک کامپیوتر حالت جامد کوچک و مدولار با دستورالعمل های سفارشی برای انجام یک کار خاص است.

بازار; گروه صنعت: یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) یک کامپیوتر حالت جامد کوچک و مدولار با دستورالعمل های سفارشی برای انجام یک کار خاص است. PLC ها که در سیستم های کنترل صنعتی (ICS) برای صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، تا حد زیادی جایگزین رله های مکانیکی، ترتیب دهنده های درام و تایمرهای بادامک شده اند.

PLC زیمنس

انواع پی ال سی PLC زیمنس ابزارهای مفیدی برای فرآیندهای تکرار شونده هستند زیرا قطعات مکانیکی ندارند و می توانند اطلاعات را جمع آوری کنند. هر واحد پردازنده مرکزی (CPU) به طور مداوم از طریق یک اسکن ورودی، اسکن برنامه، اسکن خروجی و حالت خانه داری حلقه می زند، و به طور مکرر یک کار واحد را در حین نظارت بر شرایط انجام می دهد. اطلاعاتی که PLC زیمنس جمع‌آوری می‌کند می‌تواند به عنوان بازخورد برای هدایت تغییرات و بهبودهای مورد نیاز در فرآیندها استفاده شود، که برخی از آن‌ها می‌توانند به طور خودکار با توجه به کدگذاری دستگاه انجام شوند.

PLC چیست؟ یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی

کاربرد PLC زیمنس

انواع PLC زیمنس فضای کمتری را اشغال می‌کنند، وظایف پیچیده‌تری را انجام می‌دهند و نسبت به فناوری‌های مکانیکی که جایگزین کرده‌اند قابل تنظیم‌تر هستند. انواع PLC زیمنس به دلیل توانایی خود برای کار مداوم بدون تعمیر و نگهداری شناخته شده اند و تأثیر زیادی در دیجیتالی کردن بسیاری از صنایع، به ویژه تولید داشته اند. برای مثال اولین PLC توسط دیک مورلی در سال ۱۹۶۹ برای جنرال موتورز اختراع شد و قبل از بازنشستگی به مدت ۲۰ سال بدون وقفه اجرا شد.

زبان برنامه نویسی انواع PLC زیمنس

پنج زبان برنامه نویسی برای کدنویسی PLC ها استفاده می شود که توسط کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکی (IEC) ۶۱۱۳۱ مشخص شده است. اگر تغییرات قابل توجهی در کد مورد نیاز باشد و حافظه انواع PLC زیمنس تعبیه شده باشد، کنترلر می تواند در جای خود دوباره کدگذاری شود. زمانی که حافظه انواع PLC زیمنس روی برد مدار تعبیه نشده باشد و نیاز به تغییرات قابل توجهی در کد باشد، می توان حافظه را از شکاف بیرونی PLC خارج کرد و بدون نیاز به کمک برنامه نویس در محل جایگزین کرد.

PLC دلتا

کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی (PLC) برای چندین دهه بخشی جدایی ناپذیر از اتوماسیون کارخانه و کنترل فرآیند صنعتی بوده‌اند. انواع PLC دلتا طیف گسترده ای از کاربردها را از عملکردهای روشنایی ساده گرفته تا سیستم های محیطی گرفته تا کارخانه های فرآوری شیمیایی کنترل می کنند. انواع PLC پی ال سی دلتا عملکردهای زیادی را انجام می دهند و انواع رابط های ورودی و خروجی آنالوگ و دیجیتال را ارائه می دهند. پردازش سیگنال؛ تبدیل داده ها؛ و پروتکل های ارتباطی مختلف تمام اجزا و عملکردهای انواع PLC دلتا در اطراف کنترلر متمرکز شده اند که برای یک کار خاص برنامه ریزی شده است. یکی دیگر از شرکت های معتبر در این حوزه شرکت اشنایدر است.

ماژول اصلی PLC باید به اندازه کافی انعطاف پذیر و قابل تنظیم باشد تا نیازهای مختلف کارخانه ها و برنامه های مختلف را برآورده کند. محرک های ورودی (اعم از آنالوگ یا دیجیتال) از ماشین ها، حسگرها یا رویدادهای فرآیندی به شکل ولتاژ یا جریان دریافت می شوند. انواع PLC دلتا باید به طور دقیق محرک را برای CPU تفسیر و تبدیل کند که به نوبه خود مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای سیستم های خروجی تعریف می کند که محرک ها را در کف کارخانه یا در محیط صنعتی دیگر کنترل می کنند.

کنترل با انواع PLC دلتا

کنترل فرآیند با انواع PLC دلتا چقدر می تواند ساده باشد؟ یک بخاری معمولی فضای خانگی را در نظر بگیرید. اجزای بخاری در داخل یک ظرف محصور شده اند که ارتباطات سیستم را آسان می کند. گسترش این مفهوم یک بخاری خانگی با هوای اجباری با یک ترموستات از راه دور است. در اینجا مسیرهای ارتباطی فقط چند متر هستند و معمولاً از یک کنترل ولتاژ استفاده می شود. اکنون فراتر از یک سیستم کنترل فرآیند کوچک مثل انواع PLC دلتا و نسبتاً ساده فکر کنید. چه کنترل ها و تنظیماتی در یک کارخانه لازم است؟

مقاومت سیم‌های بلند، EMI و RFI کنترل حالت ولتاژ را غیرعملی می کند. در عوض، یک حلقه جریان یک راه حل ساده اما ظریف است. در این طراحی، مقاومت سیم از معادله حذف می‌شود، زیرا قانون کیرشهوف به ما می‌گوید که جریان در هر نقطه از حلقه با تمام نقاط دیگر حلقه برابر است. از آنجایی که امپدانس حلقه و پهنای باند کم است (چند صد اهم و کمتر از ۱۰۰ هرتز)، مشکلات پیکاپ جعلی EMI و RFI به حداقل می رسد. یک سیستم PLC دلتا برای کنترل صحیح چنین سیستم کارخانه ای مفید است.

PLC فتک

PLCهای مدرن در دهه ۱۹۶۰ معرفی شدند و برای چندین دهه عملکرد کلی و جریان مسیر سیگنال کمی تغییر کرد. با این حال، کنترل فرآیند قرن بیست و یکم، خواسته های جدید و سخت تری را برای انواع PLC فتک ایجاد می‌کند: عملکرد بالاتر، ضریب شکل کوچکتر، و انعطاف پذیری عملکردی بیشتر. باید محافظت داخلی در برابر تخلیه الکترواستاتیکی (ESD)، تداخل الکترومغناطیسی و تداخل فرکانس رادیویی (RFI/EMI) و پالس‌های گذرا با دامنه بالا که در محیط‌های سخت صنعتی یافت می‌شوند، وجود داشته باشد.

طراحی قوی PLC فتک

انتظار می رود انواع PLC فتک برای سال ها در محیط های صنعتی که برای اجزای بسیار میکروالکترونیکی خطرناک هستند، بی عیب و نقص کار کنند که به انواع PLC فتک مدرن انعطاف پذیری و دقت عالی آنها را می دهد. هیچ شرکت آی سی سیگنال مختلط این موضوع را بهتر از فتک درک نمی‌کند.

از زمان شروع، فتک صنعت را با قابلیت اطمینان محصول استثنایی و رویکردهای نوآورانه برای محافظت از الکترونیک با کارایی بالا در برابر خطرات واقعی محیطی، از جمله سطوح بالای ESD، نوسانات ولتاژ گذرا بزرگ، و EMI/RFI رهبری کرده‌ایم. طراحان مدت‌هاست که محصولات و انواع PLC فتک را تایید کرده‌اند، زیرا مشکلات طراحی آنالوگ و سیگنال مختلط را حل می‌کنند و سال به سال به حل آن مشکلات ادامه می‌دهند.

یکپارچگی بالاتر

انواع PLC فتک از چهار تا صدها کانال ورودی/خروجی (I/O) در طیف گسترده ای از عوامل شکل دارند، بنابراین اندازه و قدرت می‌تواند به اندازه دقت و قابلیت اطمینان سیستم مهم باشد. انواع PLC فتک صنعت را در ادغام ویژگی‌های مناسب در آی‌سی رهبری می‌کند، در نتیجه ردپای کلی سیستم و نیازهای برق را کاهش می‌دهد و طرح‌ها را فشرده‌تر می‌کند.

انواع PLC فتک دارای صدها آی سی کم مصرف و با دقت بالا در کوچکترین ردپاهای موجود است، بنابراین طراح سیستم می‌تواند محصولات دقیقی ایجاد کند که نیازهای سخت فضا و قدرت را برآورده کند.

کد خبر: ۱۸۲٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha