۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
چند نکته طلایی درباره خرید PLC زیمنس و تشخیص اصل بودن آن از زبان متخصصین آسام

چند نکته طلایی درباره خرید PLC زیمنس و تشخیص اصل بودن آن از زبان متخصصین آسام

اگر شما به دنبال خرید plc زیمنس و انتخاب مناسب محصول برای خط تولید کارخانه خود هستید، جای درستی آمده اید.

به گزارش بازار، اگر شما به دنبال خرید plc زیمنس و انتخاب مناسب محصول برای خط تولید کارخانه خود هستید، جای درستی آمده اید. در اینجا نکاتی گفته می شود که نتیجه ۱۵ سال تجربه متخصصین ما در بخش فروش محصولات زیمنس است. بسیاری از مشتریان، که هرکدام صاحبان کارخانه ها، کارگاه ها، خطوط تولید خرد و کلان می باشند بارها به ما مراجعه می کنند و سوالاتی را در اینباره از ما جویا می شوند. با توجه به نیاز بسیاری از آنها ما سعی کرده ایم به تمامی این سوالات در این مطلب پاسخ بدهیم.

۱ - برای کارخانه خود کدام برند PLC را خریداری کنیم ؟ زیمنس – آلن برادلی – دلتا و ...

همه این برندها در بازار جایگاه خود را کسب کرده اند و فروش بالایی دارند. طبیعی است اجناسی همچون زیمنس آلمان، آلن برادلی و بنتلی نوادای آمریکا که اجناس اروپایی و آمریکایی می باشند قیمت و کیفیت بالاتری هم دارند اما اجناس چینی همچون دلتا نیز اکونومی تر بوده و به علت قیمت پایین اش بیشتر توسط عموم تهیه می شود و مورد استقبال قرار گرفته.زمان انتخاب و خرید به تجهیزات PLC باید به مواردی چون دما، گرد و خاک، موقیعت جغرافیایی و نوع استفاده دقت کرد مثال: در جنوب کشور به دلیل بالابودن دما باید از تجهیزاتی استفاده کرد که قابلیت کار در اون دمارو داشته باشند که میتوان به دو برند  زیمنس و آلن بردلی اشاره کرد.

چند نکته طلایی درباره خرید PLC زیمنس و تشخیص اصل بودن آن از زبان متخصصین آسام

۲ - مزیت رقابتی PLC زیمنس نسبت به سایر برندها چیست ؟

بیش از ۲۶ درصد سهم فروش PLC در جهان مربوط به برند زیمنس (SIEMENS) می باشد. این برند آلمانی در ایران نیز جزو پی ال سی های محبوب به شمار می آید. به طوریکه جنس دست دوم آن نیز مشتریان به خصوص خود را دارد. به صورت کلی اگر میخواهید با یک جنس درجه یک و باکیفیت خط تولید خود را تجهیز کنید پردازنده ها و سی پی یوهای برند زیمنس می تواند انتخاب مناسبی باشد. البته ناگفته نماند که قیمت تجهیزات این برند کمی بالاتر از دیگر برندهاست. و یک نکته هم مد نظر داشته باشید شاید قیمت زیمنس بالاباشه نسبت به رقبای چینی ولی از کیفیت بالاتری هم بر خوردار هستش و همین کیفیت و دقت این تجهیزات در بسیاری از صنایع مهم ، حائز اهمیت است مثل دارو سازی و فولادی ومهم تر از اون صنایع هسته ای و پتروشیمی .

۳ - چه تجهیزی از برند PLC زیمنس برای دستگاه من مناسب است ؟

برای پاسخ دادن به این سوال بایستی ابتدا نیازسنجی درستی از سیستم خود انجام دهید. بطوریکه باید بدانید چند ورودی و چند خروجی مدنظر دارید سپس می توانید در سایت شرکت آسام تجهیز را پیدا کرده و اطلاعات آن را چک کنید. در صورتیکه امکان اینکار را ندارید با متخصصین و کارشناسان فنی آسام تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 برای مثال :

سوال یکی از مهندسین با این عنوان که یک سیستم اتوماسیون دارای  ۲۴۰ ورودی دیجیتال ، ۵۰ خروجی دیجیتال و ۸۰ خروجی آنالوگ برای خط تولید دستگاه های فنس نیاز دارم پیشنهاد شما برای انتخاب نوع مناسب PLC چیست ؟

مشاورین ما برای این کارفرما، کد تجهیزات ، مشخصات فنی و همچنین قیمت یک سیستم کامل رو پیشنهاد دادن و مورد استقبال کارفرما قرار گرفت چون یکی از تخصص های شرکت آسام برای این دسته از موارد این است که کار فرمایان با کمترین هزینه بتوانند یک سیستم اتوماسیون کارآمد و کامل رو خریداری کنند.

۴ - چگونه اصل و تقلبی بودن PLC های زیمنس را تشخیص بدهیم ؟

لازم است بدانید بازار اجناس کارکرده و ریپک قطعات زیمنس به شدت داغ است. اصلی ترین علت آن نیز قیمت های بالای اجناس آکبند زیمنس می باشد. باید به آن پرتقاضا بودن و محبوبیت این برند را نیز اضافه کنیم. بطوریکه طی فیدبک های دریافتی از مشتریان متعدد، متوجه شده ایم بارها جنس دست دوم و ریپک شده (دوباره بسته بندی شده) را به جای اصل از فروشنده های غیرمعتبر دریافت کرده اند. آنها جنس دست دوم را از روی تابلو باز می کنند، با دقت و ظرافت رنگ می زنند و تمیز میکنند بطوریکه این قطعه با قطعه آکبند فرقی ندارد، در کارتن های آکبند  قرار داده و لیبل می کنند و جنس کارکرده را به جای اصل و آکبند به مشتری می فروشند. گاهاً برای ما پیش آمده که فروشنده به ما زنگ زده و درباره جنس خریداری شده خود کارشناسی خواسته و لذا متوجه شده ایم جنس دست دوم نیست اما اورجینال آلمان هم نیست و قطعه در کشور چین تولید شده. زیمنس در کشور چین نیز نمایندگی و کارخانه دارد و خیلی ها جنس های چینی زیمنس را به جای آلمانی می فروشند. اگر شما یک قطعه ای را خریداری کردید که بعداً متوجه دست دوم بودن آن شدید، در صورتیکه کار کند مطمئناً از عمر مشخص آن کم شده و در صورتیکه قطعه کار نکند بدانید یک قطعه تعمیر شده ریپک به دست شما رسیده. پس پیشنهاد می کنیم در ابتدا بیشتر تحقیق کنید و با چشم و گوش باز خرید خود را انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم به موارد زیر دقت بفرمایید

  • حتماً از شرکت های معتبر خرید خود را انجام دهید
  • قبل از خرید قطعه از کارشناسان و متخصصان معتبر مشاوره رایگان دریافت کنید (آسام)
  • فریب پایین بودن قیمت تجهیز را نخورید
  • فریب تعریف بیش از حد فروشنده را نخورید
  • از افرادی که تجربه خرید PLC را در گذشته داشته اند راهنمایی بخواهید

چند نکته طلایی درباره خرید PLC زیمنس و تشخیص اصل بودن آن از زبان متخصصین آسام

۵ - بیشتر مشتریان کدام محصولات زیمنس را خریداری می کنند ؟

در بین تجهیزات زیمنس کنترل گرها (PLC) زیمنس مورد استقبال فراوانی قرار گرفته به دلیل کار آمد بودن و دقت بالای این تجهیزات.

به ترتیب مصرفی بودن تجهیزات می توان به پنل و درایوهای این برند اشاره کرد .

برای مثال :

به گفته کمپانی زیمنس سری پی ال سی s۷-۱۲۰۰  زیمنس یک سری اقتصادی و کارآمد برای صنایع خرد و متوسط می باشد.

اما سری پی ال سی s۷-۱۵۰۰ زیمنس یک سری نسبتاً گران قیمت به حساب می آید.

چند نکته طلایی درباره خرید PLC زیمنس و تشخیص اصل بودن آن از زبان متخصصین آسام

۶ - برای PLC خود از چه صفحه نمایشگری صنعتی (HMI) استفاده کنیم ؟

برای انتخاب یک پنل (HMI) باید اول به شبکه ای که پی ال سی ما آن را ساپورت میکند دقت کرد همچنین ابعادی مورد نیاز ما جهت مانیتورینگ  در بیشترپی ال سی های زیمنس این قابلیت وجود دارد که به غیر از پنل های زیمنس از یک پنل برند دیگه اسفاده شود . یک نکته دیگه هم فاصله پنل تا PLC است .

۷ - قیمت PLC زیمنس چقدر می باشد ؟

بدون شک یکی از مهم ترین سوالات مشتریان بعد از تماس با ما، این است که بدانند قیمت plc مدنظر خود چقدر می باشد. کارشناس ما بعد از دریافت اطلاعات دقیق و نیازسنجی، قطعه کاربردی شما را پیشنهاد می دهد. همانطور که بالاتر گفتیم یکی از تخصص های شرکت آسام این است که برای مهندسین و کارفرمایان، یک سیستم کارآمد با قیمت مناسب پیشنهاد دهیم .

برای مثال :

یک مجموعه به درخواست خود یک خط کامل رو از ما قیمت گرفت و وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم بیشتر تجهیزات نیازی نداشت در آن خط به کارگیری شوند و قیمت تجهیزات این کارفرما بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان بود که با کمک مشاورین فنی ما توانستیم یک خط اتوماسیون کامل و کار آمد با قیمت ۱۴۰ میلیون جمع بندی کنیم. یعنی ۳۰ میلیون تومان صرفه جویی بودجه برای اون مجموعه در حالی که تمام تجهیزات این خط زیمنس بود و همین تجهیزات رو می توان با یک برند چینی جایگزین کرد به مراتب قیمت تمام شده این خط پایین تر خواهد آمد ولی کیفیت هم پایین تر خواهد آمد.

نتیجه گیری

شرکت آسام در ۱۵ سال سابقه فروش تجهیزات زیمنس، نیاز ۷۵۵۰ شرکت را تامین کرده است

شرکت آسام مفتخر است به اعتماد بیش از ۷۵۵۰ شرکت و به چرخش درآوردن بخشی از چرخ اقتصادی میهن عزیزمان.

چند نکته طلایی درباره خرید PLC زیمنس و تشخیص اصل بودن آن از زبان متخصصین آسام

برخی از برندهای معروف که به شرکت آسام اعتماد کردند :

  • صنایع خودرو سازی (ایرانخودرو – سایپا – کویر تایر – یزد تایر – بهمن دیزل – اسکانیا و ۱۵ نهاد دیگر )
  • صنایع فولاد و مس (فولاد مبارکه اصفهان – ذوب آهن اصفهان و ۲۸ صنایع دیگر)
  • صنایع نفت، گاز، پتروشیمی (پتروشیمی کاویان – اروند – پارس – بندر امام و ۲۲ پتروشیمی دیگر)
  • صنایع بهداشتی، شیمیایی، دارویی (داروسازی دکتر عبیدی، خوارزمی، داروپخش، گلرنگ، رازی و ...)
  • صنایع برق و نیروگاهی (سیکل ترکیبی شهید کاوه – نیروگاه خرمشهر – شهید مفتح – شهید رجایی و ...)
  • مراکز آموزشی و دانشگاهی (دانشگاه شریف – دانشگاه علم و صنعت – مجتمع فنی تهران و ...)
  • مواد غذایی و صنایع وابسته ( آناتا – عالیس – ایستک – لادن طلایی – روغن آفتاب – پگاه – میهن و ..)

برای توسعه کارخانه خود با متخصصان شرکت آسام تماس بگیرید و درباره نیاز خط تولید خود صحبت کنید. ما مشتاقانه منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

منبع : asamiran.com

کد خبر: ۲۲۸٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha