۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
بازگشت نهنگ ها به بازار بیت کوین| آیا روند نزولی معکوس خواهد شد؟
بازار گزارش می دهد؛

بازگشت نهنگ ها به بازار بیت کوین| آیا روند نزولی معکوس خواهد شد؟

طی روزهای گذشته، شاهد بازگشت نهنگ های بیت کوین به بازار و همچنین خروج کم سابقه بیت کوین از صرافی ها بوده ایم که نشانه ای مثبت بوده و می تواند منجر به آغاز روند صعودی جدید در مقیاس کلان شود.

بازار؛ گروه بین الملل: افزایش ناامنی در محیط اقتصاد بین الملل طی ماه های اخیر که ناشی از بحران انرژی در اروپا، رکود شکل گرفته در پس همه گیری کرونا، شکل گیری و تشدید جنگ در اوکراین، افزایش تورم بی سابقه در اقتصادهای بزرگ جهان مانند آمریکا، آلمان، ژاپن، انگلیس و فرانسه به علاوه بسیاری از موارد دیگر منجر به از رونق افتادن بازارهای ریسک پذیر مانند بازار ارزهای دیجیتال شده است.

بر خلاف شور و شوق سرمایه گذاران در بازار رمزارزها طی سال ۲۰۲۱ و پیش بینی بزرگان این بازار مبنی بر رونق و محبوبیت روز افزون این ارزها به ویژه بیت کوین، مشکلات مذکور منجر به حرکت سرمایه گذاران به سمت دارایی های امن و کم ریسک مانند دلار و خروج سرمایه های هنگفت از بازار ارزهای دیجیتال شد. ورشکستگی چند پروژه بزرگ رمزارزی مانند ۳Ac و لونا نیز تا حد زیادی اعتماد سرمایه گذاران بازار را از خود سلب نمود و در نتیجه، تنها ظرف مدت چند ماه پس از رسیدن بیت کوین با بالای ۶۴ هزار دلار، شاهد ریزش شدید قیمت این رمزارز تا کانال ۱۷ هزار دلار نیز بودیم.

البته این ریزش های سنگین، تنها مربوط به بازار ارزهای دیجیتال نبوده و بسیاری از ابزارهای سنتی و محبوب سرمایه گذاری به ویژه طلا نیز از وضعیتی مشابه رنج می برند؛ بطوریکه در مدت زمان مشابه، قیمت هر اونس طلا از بالای ۲ هزار دلار تا کانال ۱۵۰۰ دلار نیز پایین آمد؛ موضوعی که اعتماد سرمایه گذاران به طلا را در کنار دارایی های دیگر ریسک پذیر کاهش داده و نقش سنتی این فلز گرانبها به عنوان سپری مستحکم در برابر تورم را نیز تا حد زیادی زیر سوال برده است.

آغاز روند احتمالی جدید برای بیت کوین

همانطور که می دانیم، علاوه بر محاسبات و تخمین های تکنیکال، عوامل فاندامنتال نیز در تعیین ارزش بیت کوین موثر است. بدیهی است که تا زمان مرتفع نشدن مشکلات بزرگ نامبرده در اقتصاد جهانی، نمی توان انتظار چندانی از شکل گیری روندی صعودی برای بیت کوین و بازار سهام بین المللی داشت.

اما جدا از فاکتورهای مذکور، در بازار رمزارزها برخی عوامل فاندامنتال دیگر نیز دخیل هستند که نمی توان از اهمیت آنها چشم پوشی کرد. یکی از این عوامل، میزان خروجی و ورودی ارزها به صرافی ها است که هر قدر میزان ورودی به صرافی بیشتر باشد، بدین معناست که فشار فروش افزایش یافته و باید منتظر ریزش قیمت ها باشیم و بالعکس.

بر همین اساس و آمارهای موجود، از تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر ماه) میزان ورودی بیت کوین به صرافی ها به میزان چشمگیری کاهش داشته و همین موضوع، دستکم در کوتاه مدت از خطر ریزش قیمت به زیر محدوده ۱۸ هزار دلار جلوگیری می کند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وب سایت CryptoQuan ، در تاریخ ۱۸ اکتبر، بیش از ۳۷ هزار بیت کوین از سرافی ها بیرون کشیده شده که این میزان برداشت از تاریخ ۱۷ ژوئن تا به امروز، بی سابقه بوده است.

بازگشت نهنگ ها به بازار بیت کوین| آیا روند نزولی معکوس خواهد شد؟

همچنین، بر اساس اعلام وب سایت معتبر کریپتو کوآنت، طی ۳۰ روز گذشته، بیش از ۱۲۱ هزار بیت کوین معادل ۲.۴ میلیارد دلار از صرافی ها بیرون کشیده شده که در حقیقت نشان دهنده کاهش عرضه در بازار است؛ موضوعی که می تواند منجر به افزایش تدریجی قیمت در صورت افزایش تقاضا شود.

بازگشت نهنگ ها به بازار بیت کوین| آیا روند نزولی معکوس خواهد شد؟

گزارش های اکانت «وال الرت»

اکانت توئیتری وال الرت نیز از تراکنش های سنگین بیت کوین طی روزهای اخیر خبر داده است. این اکانت توئیتری هرگونه تراکنش سنگین و قابل توجه در کیف پول ها و صرافی ها را گزارش می کند و اخیرا اعلام کرده که ۴۷۸۴۶ بیت کوین در قالب چهار تراکنش مجزا، میان نهنگ ها رد و بدل شده است. افزایش میزان تراکنش های سنگین که نشان دهنده بازگشت و افزایش فعالیت نهنگ ها در بازار است، می تواند کمک شایانی به بهبود شرایط بازار کند و از این حیث، چنین گزارش هایی بسیار پر اهمیت هستند.

بازگشت نهنگ ها به بازار بیت کوین| آیا روند نزولی معکوس خواهد شد؟

از سوی دیگر، علیرغم پایین باقی ماندن قیمت بیت کوین در بازار، هش ریت یا سختی شبکه این رمزارز طی ماه های اخیر به بالاترین حد خود رسیده که گزارش وب سایت Sentiment نیز این موضوع را تایید می کند.

دلیل بازگشت نهنگ ها به بازار رمزارزها چیست؟

با رسیدن بیت کوین به قیمت ۱۹۵۰۰ دلار در روز ۲۵ مهر ماه، وب سایت معتبر Sentiment با انتشار پیامی توئیتری مدعی شد که روند تحرک بیت کوین در بازار برای بلند مدت در حال چرخش بوده و سیگنال های اندیکاتورها نیز این موضوع را تایید می کنند. به گفته این وب سایت، فرآیند بازگشت بیت کوین به نقاط اوج خود، بیش از چند ماه طول نخواهد کشید. Sentiment همچنین مدعی شده که در طول این مدت، می توان منتظر جهش و پامپ قیمت برای آلتکوین ها نیز بود.

درست پس از انتشار این گزارش از سوی وب سایت مذکور که آمارهای آن برای نهنگ ها بسیار مهم و معتبر است، شاهد ورود نهنگ های بیت کوینی به بازار و ثبت تراکنش های سنگین مذکور از سوی آنها بودیم.

آیا قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت؟

از ماه ها پیش، بسیاری از تحلیلگران برجسته مانند Plan B و حتی وب سایت های معتبر و بزرگ اقتصادی جهان مانند بلومبرگ به نقل از کارشناسان ارشد بانک های بزرگ جهان مانند مورگان استنلی اعلام کرده بودند که قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار و حتی بالاتر از آن خواهد رسید. هرچند، با افول بازار و ریزش قیمت بیت کوین طی ماه های گذشته، پیش بینی ها مثبت این نشریات و اشخاص معتبر نیز تا حد زیادی کمرنگ شده و سرمایه گذاران کمتر حسابی روی چنین پیش بینی هایی باز می کنند.

بیت کوین اکنون در محدوده ۱۹۵۰۰ دلار به ثبات نسبی قیمت رسیده و فعلا خبری از ریزش های سنگین برای این رمزارز وجود ندارد؛ موضوعی که خروجی میزان بیت کوین از صرافی ها و تراکنش نهنگ ها نیز آن را تایید میکند. تنها طی مدت ۲۴ ساعت گذشته، حجم معاملات بیت کوین با ۰.۵۵ درصد افزایش، به بالای ۲۷ میلیارد دلار در بازارهای جهانی رسیده که این نشانه خوبی است.

بازگشت نهنگ ها به بازار بیت کوین| آیا روند نزولی معکوس خواهد شد؟

از سوی دیگر و از منظر تکنیکال، SMA ۵۰ روزه بیت کوین شکسته شده که نشان دهنده شکل گیری روندی مثبت و گاوی شدن بازار است. اما در صورت وقوع یک شکست نزولی به زیر ۱۹۴۴۰ دلار، حمایت سه قلو بیت کوین (BTC) می تواند تا ۱۹۲۰۰ دلار کاهش یابد. کاهش بیشتر می تواند قیمت بیت کوین را به سطح ۱۸۹۰۰ دلار برساند.

بازگشت نهنگ ها به بازار بیت کوین| آیا روند نزولی معکوس خواهد شد؟

همچنین مقاومت فعلی بیت کوین نزدیک به ۱۹۶۵۰ دلار بوده و در صورت حرکت قیمت به بالای این محدوده، می توان انتظار افزایش قیمت تا محدوده ۱۹۹۵۰ دلار را داشت.

فارغ از مورد بیت کوین و مدعیات مذکور، باید توجه داشته باشیم که بازار سرمایه، به ویژه در بخش های بورس بین الملل و کریپتو، نیازمند استراتژی و همچنین در بیشتر موارد، سرمایه گذاری و صبر بلند مدت است.

توجه داشته باشیم که علیرغم ریزش های سنگین بازار رمزارزها طی ماه های گذشته که با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد جهانی امری طبیعی و معمول به نظر می رسد، کافی است قیمت بیت کوین و بسیاری از آلتکوین های بزرگ بازار مانند بایننس کوین، اتریوم و ... را با چند سال پیش مقایسه کنیم تا متوجه شویم که این بازار، همچنان از جذابیت بیشتری در قیاس با بازار طلا برخوردار بوده و با پیشرفت و توسعه هر روزه اقتصاد دیجیتال در سطح جهانی نیز باید منتظر آینده بهتری برای دارایی های دیجیتال طی سال های آتی باشیم.

کد خبر: ۱۸۱٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Saman IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      3 0
      صعود بیت تا حدود ۲۹ هزار قطعی است و سپس ریزش تا حدود ۲۰۵۰۰ و سپس صعود مجدد تا حدود ۳۲ هزار و در نهایت ریزش تا حدود ۱۲ هزار .موفق باشید .هر صعودی یک الت سیزن میباشد