۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
دامداران استان سمنان تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

دامداران استان سمنان تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان از پرداخت تسهیلات به دامداران برای تهاتر و تامین علوفه در استان خبر داد و گفت: علاوه بر تسهیلات تبصره ماده ۱۸، وام‌های مصوب ریاست جمهوری نیز به کارگیری خواهد شد.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به مشکلات عشایر و روستائیان در مقوله فروش دام‌ها و تامین علوفه مورد نیاز، ابراز کرد: طرح خرید ترکیبی علوفه و نهاده‌های مورد نیاز دام‌های عشایر و روستاییان در استان سمنان انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: از محل تصبره ۱۸ قانون شامل تسهیلات اشتغال و تولید و یا از محل تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور، پولی در اختیار شرکت‌های تعاونی قرار داده می‌شود تا بتوانند مواد اولیه نهاده‌های دامی را تهیه و دپو داشته باشند تا مشکلی نداشته باشیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه تمهیدات خوبی در نظر گرفته شده تا دامداران و عشایر بتوانند از تسهیلات دامدار کارت به صورت ویژه استفاده کنند و در این ارتباط بانک ها هم موظف هستند تا همکاری لازم را داشته باشند، گفت: خرید دام تضمینی از عشایر به صورت تهاتر از دیگر اقداماتی بود که در استان صورت گرفته است.

هاشمی همچنین به بهسازی مسیر کوچ عشایر و تأمین آب مورد نیاز این قشر به مثابه یکی دیگر از اقداماتی که در استان سمنان در دست اجرا است، اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم با همراهی امور عشایری زودتر به نتیجه برسد این کار در کنار ارتقای کوچ عشایر، سبب کاهش هزینه‌های تولیدی برای عشایر استان می‌شود و به نوعی تسهیل گر شرایط تولید آنان خواهد بود.

وی افزود: ارتقای آب رسانی به عشایر یکی از نیازهای این قشر در تولید دام و محصولات فرآوری آن را رفع خواهد کرد و گامی مهم در راستای ارتقای تولید عشایر استان محسوب خواهد شد که در این ارتباط هماهنگی ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۸۱٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha