۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
تولید ۱۷۵۰ تن پیله تر ابریشم حاصل پرورش پاییزه و بهاره در سال جاری
رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور اعلام کرد

تولید ۱۷۵۰ تن پیله تر ابریشم حاصل پرورش پاییزه و بهاره در سال جاری

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: میزان تولید پاییزه و بهاره پیله تر ابریشم ۱۷۵۰ تن بود که رکورد تولید ۱۴ سال گذشته را پشت سر گذاشته است.

به گزارش بازار، عدیل سروی زرگر رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، درباره پرورش پاییزه پیله تر ابریشم، گفت: امسال در ۶ استان از جمله گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و زنجان پرورش پاییزه پیله تر ابریشم انجام شده است.

وی ادامه داد: توزیع تخم نوغان پاییزه از اول شهریور ماه آغاز شد و نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

سروی زرگر با بیان اینکه پرورش پاییزه بیشتر در اقلیم‌های معتدله انجام شده است، یادآور شد: پرورش پاییزه به اقتصادی شدن نوغانداری کمک و این شغل را بین کشاورزان جذاب می‌کند.

وی با اشاره به این که پس از ۲۳ سال وقفه در پرورش پاییزه کرم ابریشم، این مهم دوباره رونق گرفته است، یادآور شد: امسال سال چهارم پرورش پاییزه کرم ابریشم است و این طرح در استان‌های نوغان‌خیز انجام شد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور تصریح کرد: کشاورزانی که پرورش پاییزه انجام می‌دهند باید عملیات تغذیه، آبیاری و مدیریت باغات را داشته باشند و برای این منظور دوره‌های آموزشی پرورش پاییزه انجام شد و در این راستا مراکز تولید نیز توسط کارشناسان و رابطین نوغانداری استان‌ها مورد بازدید قرار گرفت.

به گفته وی، میزان تولید پاییزه و بهاره پیله تر ابریشم ۱۷۵۰ تن بوده که رکورد تولید ۱۴ سال گذشته را پشت سر گذاشته است.

سروی زرگر با تاکید بر اهمیت خودکفایی در فرش و منسوجات ابریشمی، گفت: طی سال‌های اخیر ۸۰ درصد تولید پیله تر ابریشم افزایش یافته و میزان خوداتکایی به تولید داخل به ۵۳ درصد رسیده است.

کد خبر: ۱۸۱٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha