۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
رضوانی موتورز اس یو وی هفت نفره تولید می کند| لوکس اما زرهی با قیمت ۲۴۹ هزار دلار
گزارش اختصاصی «بازار» از قوی ترین خودرو ضد گلوله

رضوانی موتورز اس یو وی هفت نفره تولید می کند| لوکس اما زرهی با قیمت ۲۴۹ هزار دلار

شرکت رضوانی موتورز به تازگی محصولی به نام ونجنس در کلاس اس یو وی هفت نفره با ۶۹۰ اسب بخار قدرت و قیمت ۲۴۹ هزار دلار معرفی کرده است، این خودرو قوی ترین اس یو وی ضدگلوله است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی رضوانی موتورز به عنوان تولید کننده خودروهای اس یو وی تهاجمی و زرهی در بازارهای جهانی و البته مشتریان خاص، طرفداران زیادی دارد. این خودروساز که موسس ایرانی دارد، چند سال پیش «فریس رضوانی» طی گفت و گو اختصاصی با نگارنده این مطلب عنوان کرده بود که خودرویی هفت نفره برای پاسخ به نیاز مشتریان طراحی و تولید خواهد کرد. هرچند که به نظر می رسد رضوانی موتورز تاکنون موفق به طراحی و تولید پیشرانه و گیربکس ویژه برای محصولات خود نشده است، اما با بهره گیری از قوای فنی سایر خودروسازان تلاش دارد در میان سازندگان برتر خودروهای شاسی بلند خاص دنیا برای خود جایگاه ویژه ای کسب کند.

رضوانی موتورز اس یو وی هفت نفره تولید می کند| لوکس اما زرهی با قیمت 249 هزار دلار

هدف این بود که یک خودرو کانسپت «مفهومی» مشابه بازی‌های رایانه ای در ژانر علمی-تخیلی را در خیابان‌ها به مردم عرضه کنیم

تانک هفت نفره

همانطور که اشاره شد رضوانی موتورز علاقمند به ساخت و تولید خودروهای اس یو وی ضد گلوله برای مشتریان عادی یا خاص در بازارهای جهانی است. در حقیقت این شرکت دسترسی مشتریان را به خودروهای ضدگلوله را در بازارهای معمولی و متداول آسان تر کرده است. اغلب طراحی محصولات رضوانی موتورز بیشتر مشابه خودروهای موجود در بازی های رایانه ای است، خودروهای که از دنیا مجازی به خیابان ها راه یافته اند. رضوانی موتورز در تلاش است که به کمک طراحان جوان و مشهور محصولاتی را راهی بازار کند که مشتریان بیشتری جذب و کسب سهم بازاری بیشتری نیز داشته باشد. یکی از سیاست های این مجموعه برای تولید خودروهای اس یو وی با طراحی خاص نفوذ بیشتر در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس است، زیرا فرهنگ این بازار نیازمند محصولاتی با طراحی خاص است.

رضوانی موتورز به تازگی اعلام کرده است که سومین اس یو وی خود را با خط مشی طراحی مذکور و البته هفت نفره تولید و راهی بازار خواهد کرد. رضوانی موتورز نام محصول هفت نفره خود را ونجنس (به معنی انتقام) قرار داده است، زمانی که این شرکت در آمریکا موفق به عرضه موفق یک خودرو اس یو وی زرهی با شش چرخ محرک به بازار شد، تصمیم به طراحی و ساخت ونجنس گرفت. ونجنس می تواند لذت رانندگی با یک اس یو وی قدرتمند در مسیرهای آفرود و حس بازی های رایانه ای را برای راننده افزایش دهد.

فریس رضوانی موسس و مدیرعامل رضوانی موتورز در خصوص هدف طراحی و ساخت ونجنس، گفت؛ «هدف این بود که یک خودرو کانسپت «مفهومی» مشابه بازی‌های رایانه ای در ژانر علمی-تخیلی را در خیابان‌ها به مردم عرضه کنیم. تیم طراحی رضوانی موتورز با استفاده از تکنیک‌های طراحی پیشرفته‌ای که دنیای بازی و دنیای خودرو را ادغام می‌کند، چالش واقعی ساختن خودرو مذکور را پذیرفتند. فناوری پرینت سه بعدی و مدل‌سازی پیشرفته و همچنین روش‌های کلی مدل مجازی توسط میلن ایوانوف طراح دیجیتال و توسعه‌دهنده وسایل نقلیه بازی‌های ویدئویی، انجام شده است. طرح نهایی این خودرو از طرح اصلی که توسط میلن ترسیم شده بود با هدف ساخت تغییر یافت.»

رضوانی در خصوص سبک طراحی این خودرو، می گوید؛ «خطوط بدنه ای که برای ونجنس در نظر گرفته شده است با الهام از خودروهای آینده‌نگر دنیای مجازی و تواناترین اس یو وی های نظامی برگرفته شده است تا بتواند ظاهر تهاجمی را برای این محصول هفت نفره ایجاد کند.» در قسمت جلو خودرو شاهد چراغ‌های ال ای دی با ترکیب و گرافیک ساده هستیم، سپر مرتفع و کاپوت حجیم نیز نمای یک محصول نظامی را القا می کند. از آن جایی که این خودرو قرار است در مسیرهای آفرود بیشتر حرکت داشته باشد، روی سقف و نزدیک شیشه جلو نوار نورانی برای افزایش میدان دید راننده در زمان حرکت در مسیرهای صعب العبور تعبیه شده است. لوگو رضوانی موتورز و نام ونجنس روی کاپوت این خودرو قرار گرفته، در نمای عقب نیز شاهد گلگیر و در صندوق حجیم هستیم که ظاهر یک محصول علمی-تخیلی در بازی های رایانه ای را برای مشتریان تداعی می کند. برای بهبود ضریب آیرودینامیک در این محصول ورودی های هوا به گونه ای در بدنه و سپر خودرو طراحی شده که بیشترین عبور را داشته باشد. ونجنس مجهز به رینگ ۲۲ اینچی با لاسیتک ۳۵ اینچی است که می تواند لذت رانندگی در مسیرهای آفرود را برای راننده افزایش دهد.

رضوانی موتورز اس یو وی هفت نفره تولید می کند| لوکس اما زرهی با قیمت 249 هزار دلار

کابین مجهز به فناوری های جدید

رضوانی موتورز سعی کرده است برای این خودرو از یک داشبورد دیجیتالی مجهز به نمایشگرهای او ال ای دی منحنی کرده است، این نمایشگر قابلیت اتصال به تلفن های همراه اندروید یا آی او اس را دارد. برخلاف ظاهر نظامی و تهاجمی این خودرو، ونجنس کابینی بسیار شیک مبتنی بر استانداردهای ارگونومی دارد. این شرکت تولید کننده های خودروهای خاص اعلام کرده است که مشتریان می توانند برای کابین خودرو سفارش صندلی های سه نفره در ردیف دوم یا سوم با دوخت چرم را دهند. تمام هفت صندلی مجهز به سیستم کنترل برقی و تهویه مطبوع است، همچنین این خودرو به فناوری های ناوبری، نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دنده عقب و هدآپ دیس پلی است.

رضوانی موتورز اس یو وی هفت نفره تولید می کند| لوکس اما زرهی با قیمت 249 هزار دلار

ونجنس چه آپشن هایی دارد؟

باتوجه به اینکه ونجس به عنوان یک خودرو اس یو وی هفت نفره قرار است نیاز مشتریان به خودروهای ضدگلوله را مرتفع کند، مجهز به آپشن های: شیشه ضد گلوله و زره بدن، حفاظت در برابر انفجار زیرین، لاستیک های ضد پنچری، جلیقه و کلاه ضد گلوله، سیستم دید در شب حرارتی، سیستم تعلیق تقویت شده، حفاظت از پالس الکترومغناطیسی،سپر رم فولادی،دستگیره های در برقی، آژیر و بوق، چراغ های کور کننده، سیستم اینترکام، ماسک های گاز، کیت کمک های اولیه هیپوترمی، کیت فلفل، پخش کننده اسپری، تشخیص وسیله انفجار و ضبط ویدیوی پیوسته است.

ونجنس مجهز به یک پیشرانه وی شکل هشت سیلندر است که می تواند به لطف سوپر شارژر ۶۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند

قوای فنی ونجنس چیست؟

همانطور که اشاره شد، رضوانی موتورز مالک قوای فنی برای محصولات خود نبوده و اغلب از پیشرانه و گیربکس شرکت های خودروساز دیگر استفاده می کند. این شرکت تاکنون اعلام نکرده از کدام شرکت خودروساز قوای فنی دریافت کرده است، اما ونجنس مجهز به یک پیشرانه وی شکل هشت سیلندر است که می تواند به لطف سوپر شارژر ۶۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین مشتریان می توانند از بین موتورهای شش سیلندر وی شکل توربو دیزل و هشت سیلندر وی شکل، یکی را برای خودرو خود انتخاب کنند. شاید بتوان گفت که این خودرو یکی از قوی ترین شاسی بلندهای ضد گلوله در دنیا است. رضوانی موتور محصول ونجنس را با قیمت پایه ۲۴۹ هزار دلار راهی بازارهای جهانی می کند.

رضوانی موتورز اس یو وی هفت نفره تولید می کند| لوکس اما زرهی با قیمت 249 هزار دلار

کد خبر: ۱۸۱٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مرتضی سابقی RU ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      5 3
      درود بر ایرانی
    • Koroosh IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      4 0
      شاهکار یک ایرانی ❤️❤️❤️
    • جعفر IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      1 0
      آب در کوزه ما تشنه لبان میگردیم